کد خبر : 728
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
-

مدیرکل فرهنگی آموزش و پرورش:

۵۰۰ هزار جلد کتاب در مدارس توزیع می‌شود

۵۰۰ هزار جلد کتاب در مدارس توزیع می‌شود

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همزمان با راه اندازی نمایشگاه کتاب در مدارس از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه، ۵۰۰ هزار جلد کتاب با عناوین مختلف میان مدرسه های سراسر کشور توزیع می‌شود.

به گزارش سورپرس، «علی رمضانی» اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز پیش بینی برگزاری ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه شده است که طبق بررسی ها در بیش از ۲۵ هزار مدرسه این نمایشگاه در آبان ماه برپا می شود.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از این نمایشگاه ها در مدارس مقطع ابتدایی و ۲۰ درصد نیز در مدارس متوسطه اول و دوم برپا می شود و به همین منظور کارشناسان استان ها در همایشی دعوت شدند تا طی سه روز کتاب های مناسب و مورد نیاز استان را از بین کتاب های ارائه شده انتخاب و به طرح ۵۰ هزار نمایشگاه معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش این است که در بحث کتاب و کتابخوانی ورود جدی داشته باشد، در این راستا «موسسه منادی تربیت» مسئولیت این فعالیت را به عهده دارد. امسال از ۲۴ تا ۳۰ آبان همزمان با هفته کتاب با مشارکت معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی این نمایشگاه ها برگزار می شود.

رمضانی یادآور شد: ۱۵۰ ناشر کتاب های خود را برای نمایش در نمایشگاه های مدارس عرضه می کنند که در این زمینه ۵۰۰ هزار جلد در ۷۰۰ عنوان کتاب برای استان ها ارسال می شود. همچنین ۱۸ استان هم در برپایی نمایشگاه کتاب مشارکت جدی دارند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب سال گذشته مدارس، سه میلیارد تومان کتاب از سوی دانش آموزان خریداری شد، اظهار داشت: برای تمام مقاطع تحصیلی کتاب های نمایشگاه در نظر گرفته شده است البته اغلب کتاب ها در زمینه های آموزشی، تربیتی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، داستان، رمان و شعر است.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب ها در حال توزیع برای مدارس است البته قبل از این روسای ادارات فرهنگی هنری استان ها در نمایشگاهی در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر براساس نیاز کتاب های خود را انتخاب کرده اند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: به همین منظور برای دانش آموزان تخفیف ۳۰ درصدی کتاب در نظر گرفته شده است.
رمضانی با تاکید بر ضرورت نشر فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین دانش آموزان، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید و به مناسبت هفته کتاب، بیست دومین طرح ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه در استان های کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: طی یک فراخوان هشت هزار جلد کتاب دریافت شده است و کارگروه مربوطه حدود پنج هزار جلد از این کتاب ها را انتخاب و جهت شرکت در نمایشگاه های کتاب مدارس معرفی کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.