به گزارش سورپرس، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به اینکه مراحل صفر تا صد کار در امر مناسب سازی به صورت علمی و عملیاتی در یزد اجرا شده است و هتل تراز معلولین مشهد هم توسط مهندسین و خیر یزدی ساخته می‌شود، بنابراین شهر یزد به مدت ۳ سال به عنوان “پایلوت شهر دسترس پذیر” انتخاب شد.

وحید قبادی دانا افزود: وجود ناظر معلول در شهرداری یزد و اختصاص ردیف بودجه برای مناسب سازی اماکن این شهر و همچنین برگزاری نخستین جشنواره معلولان در یزد می‌تواند به عنوان الگو در سایر شهرداری‌های کشور پیاده و تسری پیدا کند.

وی تأکید کرد: اهتمام ویژه‌ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی از سوی مسئولان، خیرین و مردم شهر فرهنگی و تاریخی یزد انجام شده که قابل تقدیر است.

قبادی دانا همچنین از دو برابر شدن بودجه مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت در شهر یزد خبر داد و گفت: بر این اساس معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی بودجه تخصیص یافته برای مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت یزد را از هشت میلیارد ریال به ۱۶ میلیارد ریال افزایش داد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در این نشست، آموزش بدنه کارشناس در دستگاه‌ها را مؤثر دانست و افزود: مناسب سازی مسیر‌های گردشگاهی که در شهر یزد اتفاق افتاده است می‌تواند به عنوان یک اقدام خوب در سایر شهر‌ها اجرا شود.

مهدی جمالی نژاد ادامه داد: مقرر شد با هزینه شهرداری مشهد مستندسازی اطلاعات در خصوص مناسب سازی توسط شبکه سلامت در شهر یزد انجام شود.