کد خبر : 57378
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
-

ویژگی‌های نسخه سوم شبکه «شاد» برای دانش‌آموزان چیست؟

ویژگی‌های نسخه سوم شبکه «شاد» برای دانش‌آموزان چیست؟
مسئول شبکه دانش‌آموزی "شاد" ، ویژگی‌های نسخه سوم این شبکه مجازی را تشریح کرد.

به گزارش سورپرس، سیدحسن الحسینی مسئول شبکه دانش‌آموزی “شاد” در گفتگویی خبری درباره ویژگی‌های نسخه سوم این شبکه آموزش مجازی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: “شاد” از روز شروع کارش عملاً توانسته روند تکاملی تدریجی و تعاملی‌تر شدنش را طی کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: آنچه در ورژن سوم “شاد” به آن اضافه شده، یکی نسخه وب است که به این ترتیب است که شبکه به صورت کامل در دسترس همه کاربران خواهد بود و اگر کاربر به آدرس shad.ir مراجعه کند می‌تواند آن را در سیستم‌های ios هم ذخیره و از PC‌های خانگی هم استفاده کند، به این ترتیب دانش آموز می‌تواند از صفحه بزرگتری استفاده کند و طبعا عارضه‌های جسمی کمتری داشته باشد.

وی ادامه داد: دومین سرویس ما BI یا همان پیشخوان مدیریتی و اطلاع‌یابی از عملیات درون “شاد” است که در سطوح مختلف از وزارتی و ستاد تا ادارات کل و مناطق و هر مدیر مدرسه می‌تواند دقیقا حضور و غیاب دانش آموزان و نحوه تشکیل کلاس‌ها و نیز پیشرفت تحصیلی هر یک از دانش‌آموزان را اندازه‌گیری کند و نظارت خوبی بر امر تعلیم و تربیت داشته باشد.

الحسینی ویژگی بعدی را “تدریس برتر” عنوان و تصریح کرد: همه معلمان در تمام دروس و موضوعات مورد علاقه‌شان می‌توانند فیلم تولید و بارگزاری کنند و نمره لازم را بگیرند. دانش‌آموزان و تمام کاربران هم می‌توانند به این تولیدات امتیاز بدهند و محتوا‌های برتر معلمی و تدریس در شبکه شناخته شود.

مسئول شبکه دانش‌آموزی “شاد”  با اشاره به خدمات ویژه این شبکه برای دانش آموزان استثنایی هم گفت: برای این دانش‌آموزان “نویس‌خوان” در حال بارگزاری است، همچنین برای کسانی که اختلالاتی در بینایی دارند امکاناتی به وجود می‌آید که بهتر بتوانند ببینند و دسته سوم این دانش‌آموزان با “شادنما” که در دهه فجر رونمایی می‌شود، تحت پوشش خواهند بود.

الحسینی ادامه داد: همچنین امکان “آزمون‌ساز” در شبکه تعریف شده که آزمون‌های تشریحی و تستی را به صورت کامل با تمام تنوعی که معلم می‌خواهد در اختیارش قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گلایه معلمان و دانش‌آموزان از کُندی شبکه “شاد” اظهار کرد: شبکه‌ای که ۱۵ میلیون نفر به آن وصل‌اند و همزمان ۲.۵ میلیون نفر در حال استفاده از آن هستند و ۶۰۰ هزار کلاس به صورت همزمان در آن در حال برگزاری است، طبیعی است که اگر در زمان برگزاری کلاس‌ها دقت نشود، سرعت کاهش می‌یابد.

مشاور وزیر ادامه داد: سرعت شبکه شاد دو هفته است که بسیار خوب شده و ما از این سرعت راضی هستیم هر چند ممکن است گیرنده‌ها اشکال داشته باشند که مورد ایراد است، اما دلیل دیگر سرعت پایین شبکه، رعایت نکردن زمان‌هایی است که ما توصیه کرده ایم. الحسینی در پایان به معلمان توصیه کرد تا زون‌بندی را اجرا و مطابق جداولِ از پیش تعیین شده آموز‌های خود را ارائه کنند تا دانش آموزان کمتر دچار کُندی شوند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.