کد خبر : 107894
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
-

پیشوای صادق؛ دستور العمل امام به علاقه مندان سیر و سلوک إلی الله

پیشوای صادق؛ دستور العمل امام به علاقه مندان سیر و سلوک إلی الله
روایت عنوان بصری درباره سفارش امام جعفر صادق (علیه السلام) به علاقه مندان سیر و سلوک إلی الله، دستوری بسیار کارساز و اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون؛ برای گذشتن از نفس امّاره و خواهش های مادی و طبعی و شهوی و غضبی که غالباً از کینه و حرص و شهوت و غضب و زیاده روی در لذات بر می خیزند. مرحوم قاضی، استاد روحانی علامه طباطبائی و عده ای دیگر از بزرگان دستور می دادند به شاگردان و مریدان سیر و سلوک إلَی الله تا روایت عنوان بصری را بنویسند و بدان عمل کنند و علاوه بر این می فرموده اند باید آن را در جیب خود داشته باشند و هفته ای یکی ـ دو بار آن را مطالعه کنند.

این روایت بسیار مهم است و حاوی مطالبی بس نورانی و جامع در بیان مقام عبودیت و تسلیم و رضا، و کیفیت معاشرت و کیفیت و مقدار غذا و کیفیت تحصیل علم، و کیفیت حِلم و مقدار شکیبایی و بردباری و تحمل شدائد در برابر گفتار هرزه گویان است.

این روایت در قالب یک نامه پستی ازفرستنده: صادق آل محمد (علیه السلام) به گیرنده: جویندگان حقیقت در همه ی زمان ها و مکان ها به همت فرهنگسرای کار و تعاون منتشر و به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام توزیع می شود.

علاقه مندان برای تهیه این یادداشت یا pdf متن حدیث می توانند به پایگاه اینترنتی kar.farhangsara.ir مراجعه و مطالب را مطالعه نمایند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.