کد خبر : 105714
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
-

چند خبر از تلویزیون برون مرزی پرس تی وی؛

نگاه متفاوت ریچارد مدهرست به مسئله فلسطین در پرس تی وی

نگاه متفاوت ریچارد مدهرست به مسئله فلسطین در پرس تی وی
برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» (The Communiqué with Richard Medhurst) شبکه پرس‌تی‌ وی به بزرگداشت روز قدس و اهمیت و خاستگاه تاریخی این روز می‌پردازد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «اعلامیه با ریچارد مدهرست» به بررسی اهمیت روز قدس و تاثیر آن در دعوت به آزادی فلسطین و مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی اختصاص دارد.

این برنامه همچنین مقایسه‌ای دارد میان روز قدس و روز اورشلیم که توسط اسرائیل برگزار می‌شود و در واقع جشن استعمار و آپارتاید است و صهیونیست‌ها در آن تهاجم غیرقانونی و اشغال بیت‌المقدس را جشن می‌گیرند.

ریچارد مدهرست مجری برنامه همچنین این موضوع را مطرح می‌کند که چرا روز قدس همچنان مهم است، به طوری که علاوه بر بازتاب حمایت ایران از فلسطین باعث شرمندگی برخی از رهبران عرب به خاطر سکوت و انفعال‌شان در برابر رژیم اشغال‌گر قدس می‌شود؟

مدهرست در عین حال این پرسش‌ها را نیز مطرح می‌کند که چرا روز قدس تا این حد در میان مردم مسلمان و غیرمسلمان محبوب شده و به کشورهای دیگر گسترش یافته است و چرا اسرائیل در ایام منتهی به این روز حملات خود را به فلسطینیان افزایش می‌دهد؟

برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» به کارگردانی ساتراپ شجاعی دوشنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی

آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌‌رود و بازپخش این برنامه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۰۰، ۱۹:۰۰ و ۰۳:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۸:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و روز جمعه ساعت ۲۳:۰۰ خواهد بود.

علاقه مندان  می توانند با مراجعه به آدرس  http://www.presstv.ir/Section/150102 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند

 

 رونق «بازار» آلومینیوم در ایران

 

برنامه «بازار»(Bazaar) شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به وضعیت تولید آلومینیوم و مصنوعات آلومینیومی در ایران.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «بازار» وضعیت استخراج و تولید آلومینیوم و مصنوعات آلومینیومی از جمله بوکسیت را در ایران مورد بررسی قرار می‌دهد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ایران جزو ۱۵ تولیدکننده برتر آلومینیوم در جهان است.

مجری برنامه، بازار آلومینیوم ایران را با توجه به افزایش سرسام‌آور تولید شمش آلومینیوم در سال‌های اخیر در حال رونق ارزیابی می‌کند، به طوری که تولید آلومینیوم در کشور در دو سال گذشته دو برابر شده است.

سامسون باغستانیان ضمن تاکید بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان به این مهم می‌پردازد که حمایت دولت می‌تواند علاوه بر رونق هر چه بیشتر بازار آلومینیوم ایران، در نهایت به توسعه بخش معدن و افزایش سهم آن در اقتصاد کشور منجر شود.

برنامه «بازار» به کارکردهای مصنوعات آلومینیومی در صنایع مختلف از جمله در تولید لمینت‌ها، رنگ‌ها، بتن، سیمان و کاشی نیز می‌پردازد.

برنامه «بازار» به تهیه کنندگی مجتبی مقامی روز شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۱۲:۰۰ روی آنتن می‌رود. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک

https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

تفاوت زندگی در اشغال با زندگی عادی

 

موضوع برنامه «سگ‌ها و گربه‌ها» (Cats & Dogs)شبکه پرس تی‌وی به مناسبت روز قدس به شکل ویژه به مسئله فلسطین اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سگ‌ها و گربه‌ها» این هفته و به بهانه برگزاری روز قدس تجاوز اسرائیل به فلسطین را از زاویه جدید مورد بررسی قرار می‌دهد و به تفاوت زندگی تحت اشغال با زندگی عادی می‌پردازد.

این برنامه همچنین نگاهی دارد به مواضع و واکنش دولتمردان و سیاستمداران غربی به مقوله اشغال فلسطین و در این مسیر، نظرات و مواضع مقامات رژیم صهیونیستی را نیز بررسی می‌کند. مجری «سگ‌ها و گربه‌ها» با نشان دادن چند عکس معروف از اراضی اشغالی فلسطین به واکاوی مفهوم اشغال در این تصاویر می‌پردازد.

اوپیک همچنین ضمن مقایسه آنچه در فلسطین می‌گذرد با جنگی که در اوکراین در حال وقوع است، تفاوت زندگی در اشغال مردم فلسطین را با مردمان سایر نقاط مورد توجه قرار می‌دهد و تاکید می‌کند که مسئله فلسطین قابل قیاس با سایر اتفاقات در جهان نیست.

برنامه «سگ ها و گربه ها» به تهیه کنندگی مهدی عرب پنج‌شنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس‌ تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه، ۰۰:۰۰ و ۱۲:۰۰ شنبه و ۱۹:۰۰ روز یکشنبه آینده است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150103این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

 

راه پیمایی مردم کانادا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین

 

برنامه «مناظره»- Le Débat- وب‌سایت فرانسه شبکه پرس تی‌ وی امروز به تجاوز نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان علیه مسجد الاقصی و فلسطینی ها درماه مبارک رمضان و راه پیمایی مردم کانادا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین می پردازد.

 

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، طی چند روز اخیر، مسجد الاقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بوده است. این در حالی است که مقاومت فلسطین در خصوص هر گونه تشدید تنش در بیت المقدس به اشغالگران هشدار داد. یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی موجب واکنش ها و محکومیت های اسلامی فراوانی از سوی کشورها و نهادهای منطقه ای شده است.

پیر دورتیگه کارشناس مسائل سیاسی از فرانسه و الی حاتمی وکیل  بین المللی از فرانسه ارزیابی خود از همبستگی جهانی علیه رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس و همچنین واکنش گروه های مقامت فلسطین و حزب الله لبنان نسبت به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی را ارائه خواهند داد.

برنامه «مناظره» با اجرای احمد نخستین را می توانید از وب سایت فرانسه شبکه پرس تی‌وی به آدرس https://french.presstv.ir/section/35003 مشاهده کنید.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.