کد خبر : 140744
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
-

خزعلی:

باید از لحاظ علمی روز به روز مجهزتر شویم

باید از لحاظ علمی روز به روز مجهزتر شویم
معاون زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه باید از لحاظ علمی روز به روز مجهزتر شویم، گفت:علم و فرهنگ نفوذ ماندگار است.

به گزارش سورپرس، نشست هم‌افزایی بانوان پژوهشگر فرهیخته و تأثیرگذار به مناسبت گرامی‌داشت هفته پژوهش امروز با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد.

انسیه خزعلی در این نشست با اشاره با شرایط غزه اظهار داشت: جامعه جهانی با سکوت مرگبار در مورد غزه همراه شده است و این نشان می‌دهد همه تبلیغات غرب در مورد دموکراسی وسیله‌ای برای زورگویی بوده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در دنیا حرفمان شنیده شود باید از لحاظ علمی روز به روز مجهزتر شویم. موشک و سلاح بخشی از برنامه‌هاست ولی باید از لحاظ علمی و افزایش دانسته‌ها اقدامات لازم را داشته و با توان علمی بیشتر در کشورهای منطقه نفوذ کنیم.

خزعلی با بیان اینکه، علم و فرهنگ نفوذ ماندگار دارد، خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما مسلح به این نفوذ ماندگارید و باید هرچه بیشتر در این راستا فعالیت کنید.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: ۶۱ درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها را امسال زنان تشکیل داده‌اند و این بسیار حائز اهمیت است. همچنین ناگفته نماند که علم باید با انسانیت، فرهنگ و تزکیه نیز همراه شود تا در خدمت بشریت باشد.

خزعلی با اشاره به اینکه برابری زن و مرد ظلم است و سبب بار اضافه برای زنان می‌شود، گفت: مثلاً امتیازاتی که برای فرزندآوری برای زنان و مردان داده می‌شوند، درست نیست. زنان در فرزندآوری متحمل سختی بیشتر اند همچنین کارهایی مثل اختصاص سنوات در هیأت علمی برای زنان به ازای هر فرزند یا بازنشستگی زودتر از موعد از مواردی است که باید مورد توجه باشد.

وی همچنین با اشاره به صحبت یکی از زنان در این مراسم خاطر نشان کرد: زنان گاهی در جلسات فقط زینت المجالس و تشریفاتی اند و باید حضور آنها اینچنین نباشد و حضورشان در بدنه کشور مؤثر باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.