کد خبر : 86948
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
-

نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس

نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس
زنگ پدافند غیر عامل همزمان با هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل در مدارس نواخته شد.
به گزارش سورپرس، رئیس سازمان پدافند غیر عامل در جمع خبرنگاران گفت: این مراسم به صورت زنده از شبکه شاد پخش می‌شود. سردار جلالی امروز از راه اندازی هشت تخصص جدید در حوزه پدافند غیر عامل خبر داد و افزود: این تخصص‌ها شامل پدافند سایبری، نظامی، شیمیایی، زیستی یا بیولوژیک (مقابله با کرونا)، مردم محور، اقتصادی و پدافند کالبدی است.
وی گفت: اساس پدافند زیستی بهداشت فردی و اجتماعی است که شامل بهداشت انسانی و سبک غذایی هر فرد می‌شود. سردار جلالی افزود: مورد مهم دیگر بهداشت کار است که شامل ایمنی و بهداشت در محیط کار می‌شود.
وی امنیت و پدافند سایبری را بسیار مهم دانست و گفت: نباید هیچ وقت ابزار سایبری دشمن را کوچک بشماریم. سردار جلالی تأکید کرد: اگر سواد سایبری مردم بالا نرود جامعه آسیب جدی خواهد دید.
وی یادآور شد: سواد سایبری یکی از سواد‌های ۲۰ گانه است و اگر کسی نتواند از ابزار سایبری خود مراقبت کند بی سواد خواهد بود. رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: باید تهدیدات سایبری را به خوبی شناسایی و راه‌های مقابله با آن را بدانیم.
سردار جلالی افزود: آموزش سواد سایبری با توجه به مجازی شدن آموزش‌ها در مدارس بسیار مهم است. وی دفاع شخصی، دفاع از منزل، دفاع از خانواده، محله، شهر و روستا را از عوامل مهم پدافند مردم محور دانست و گفت: باید آگاهی‌های لازم درباره اجرا این پدافند‌ها به مردم داده شود.
سردار جلالی از راه اندازی رادیو ایران پایدار در هفته پدافند غیر عامل خبر داد و افزود: این شبکه رادیویی ارتباط مردم و رسانه را در زمینه پدافند غیر عامل گسترده‌تر خواهد کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: قدرت بازدارندگی نظامی ایران حاصل تلاش‌های شهدایی همچون شهید طهرانی مقدم، شهید کاظمی و شهید حاج قاسم سلیمانی است که با خستگی ناپذیری و پشتکار، این توان بازدارندگی را به ارمغان آوردند.
سردار جلالی عنوان کرد: راهبرد این سازمان ارتقای امر دفاع، متناسب با نوع تهدیدات است، در این راستا در سال‌های اخیر هشت قرارگاه تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل شامل، قرارگاه پدافند سایبری، نظامی، شیمیایی، زیستی، مردم محور، اقتصادی، پرتوی و کالبدی، در سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد شد.
وی یادآور شد: هدف قرارگاه‌های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل رصد و شناسایی تهدیدات و اتخاذ راهبرد مناسب برای مقابله در برابر نوع تهدیدات است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ آمادگی و سواد پدافند غیرعامل باید در سطح جامعه به ویژه دانش آموزان و عموم مردم نهادینه سازی شود. به میزان افزایش داشته‌ها و دارایی‌های ما سطح تهدیدات نیز افزایش می‌یابد، بنابراین ضرورت دارد برای صیانت از این دارایی‌ها آمادگی عمومی و ملی انجام شود و این مهم تنها با توسعه سواد و فرهنگ پدافند غیرعامل به معنای بصیرت، دشمن شناسی و رفع آسیب پذیری‌ها مقدور است.شعار‌های مناسبتی این هفته به این شرح است:
شنبه؛ هشتم آبان «پدافند غیرعامل، ایران پایدار»
یکشنبه؛ نهم آبان ماه «پدافند زیستی، مدافع حریم سلامت»
دوشنبه؛ دهم آبان ماه «پدافند سایبری، حکمرانی در قلمرو ملی»
سه شنبه؛ یازدهم آبان ماه «پدافند مردم محور، ایران قوی و آماده»
چهارشنبه؛ دوازدهم آبان ماه «پدافند شهری، شهر آماده و پایدار»
پنج شنبه؛ سیزدهم آبان ماه «پدافند اقتصادی، صنعت پایدار، تولید ملی»
جمعه؛ چهاردهم آبان ماه «پدافند پرتوی، مصون سازی فناوری پیشران
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.