کد خبر : 54342
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۸:۲۹
-

طعنه رییس مجلس به دولت

طعنه رییس مجلس به دولت
قالیباف گفت:هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته شاهد باشیم و به سمت صفر شدن وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم.

به گزارش سورپرس, جلسه سران قوا روز گذشته به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی ، رییس قوه قضاییه و با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس‌جمهور و محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. جلسه مشترک سران قوا مدت‌هاست که به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در بالاترین سطح سه قوه کشور و به منظور هماهنگی قوا برگزار می‌شود. در نشست روز گذشته آخرین اوضاع و تحولات داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی بررسی و سران سه قوه درباره راهکارهای حل مسائل کشور با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل‌نظر ‌کردند.

قالیباف: اختلاف سلیقه‌ها با دولت را با همکاری و وحدت بیشتری حل خواهیم کرد
رییس ‌مجلس در پایان این نشست گفت: بسیار خوشحالم که جلسات سران‌قوا با فاصله زمانی کمتری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسات با تمرکز بیشتر بر موضوعات مهم و اساسی کشور برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات به موضوعات به شکل راهبردی، روشی و تاکتیکی توجه می‌شود؛ موضوعاتی که عمدتا متمرکز بر مسائل مهم بوده و اولویت‌شان حل مشکلات مردم هستند.

قالیباف افزود: امروز تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی سران قوا در زمان زودتری برگزار شود. رییس مجلس موضوع بودجه ۱۴۰۰ را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امروز بخش عمده‌ جلسه به این موضوع اختصاص یافت که در حوزه راهبردها، هماهنگی و هم‌نظری کامل بین قوا وجود داشت.
قالیباف ادامه داد: همانطور که رییس‌جمهور اشاره ‌کردند، هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته شاهد باشیم و به سمت صفر شدن وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم و این بدان معناست که بودجه نفت را در هزینه‌های جاری هزینه نکنیم.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور در جلسه گفتند که بابت حرکت به ‌سمت کاهش سهم نفت در بودجه باید به ما بارک‌الله بگویید، ‌تصریح کرد: من می‌گویم همینطور است و بارک‌الله و صدبارک‌الله که در این مسیر گام برداریم و این یکی از مسائل مهم در حل مشکلات کشور مخصوصا  تورم است که هر روز شاهد افزایش آن هستیم.

بنا بر این گزارش، رییس‌جمهور ۱۰ دی، در واکنش به انتقاد نمایندگان نسبت به اینکه دولت بودجه سال آتی را براساس فروش بشکه‌‌ای بیش از دو هزار بشکه نفت در روز بسته است، گفته بود: «بحث‌‌هایی مطرح می‌‌شود که دولت در پایان راه است و می‌‌خواهد سال آخر نفت زیادی بفروشد؛ اصلا اینکه کار خوبی است و باید بگویید بیشتر بفروشید و مجلس بگوید بارک‌الله به دولت، چراکه این تودهنی به آمریکاست. نزدیک به نیمی از سال دیگر را این دولت هست و به مردم نشان می‌‌دهیم که می‌‌توانیم نفت را تولید و صادر کنیم.»

قالیباف در ادامه گفت: با اینکه در بودجه اهداف مشترکی با دولت داریم، ولی در روش رسیدن به این اهداف، اختلاف سلیقه وجود دارد که قرار شد در هفته آینده، رؤسای کمیته درآمد و کمیته مصرف و رییس کمیسیون تلفیق، جلسه‌ای را با ستاد اقتصادی دولت برگزار کنند تا اختلاف سلیقه‌ها را با همکاری و وحدت بیشتری حل کنیم.
رییس مجلس تأکید کرد: با اطمینان عرض می‌کنم که این بودجه که در حقیقت سند زندگی مردم و سند مالی دولت است، به‌گونه‌ای عمل خواهد کرد که معیشت و سلامت مردم و به‌ویژه موضوع تولید را پیش ببریم.

قالیباف افزود: همانطور که مقام معظم‌رهبری نیز روی موضوع تولید تأکید دارند، در مجلس و دولت اصرار داریم که در اقتصاد مقاومتی اولویت را به تولید بدهیم و در پیشنهادهایی که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید به گونه‌ای عمل کردیم که حتی مالیات را در حوزه تولید، کاهش بدهیم؛ البته این نهایی نیست و باید در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.