کد خبر : 96840
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
-

نمایشگاه توانمندی معلولین برگزار شد

نمایشگاه توانمندی معلولین برگزار شد
دومین نمایشگاه توانمندیهای معلولان مهاباد گشایش یافت.

به گزارش سورپرس، دومین نمایشگاه هنری توانمندیهای معلولان شهرستان مهاباد به نفع کم توانان ذهنی و معلولان این شهر افتتاح شد.

رئیس جامعه معلولین شهرستان مهاباد گفت: این نمایشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر بمدت ۱۰ روز از ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر در مرکز جامعه معلولین مهاباد دایر خواهد بود.

یونس کملی افزود: حدود ۲۰۰ اثر ۱۵ هنرمند از مراکز کیمیا، که ‌وین و هنرمندان آزاد در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

کملی، با بیان اینکه تمامی این آثار حاصل تلاش هنرمندان کم توان ذهنی، ناشنوا و معلولین جسمی شهرستان است، گفت: آثار این نمایشگاه برای فروش گذاشته شده و شهروندان علاقمند به هنر و حمایت معلولان می‌توانند ضمن خرید یک اثر هنری سهمی در حمایت از مراکز نگهداری معلولان داشته باشند.

وی اضافه کرد: خلق یک اثر هنری توسط معلولین ذهنی قطعاً یک اثر منحصربفرد است و آثار این هنرمندان پیش‌تر در نمایشگاههای مطرح استانی و کشوری نیز فروش رفته است.

فاطمه عثمانی، مربی هنری مرکز کیمیا مهاباد هم گفت: آثار این نمایشگاه حاصل تلاش معلولین ذهنی، جسمی و حرکتی و ناشنوایان است.

وی افزود: ۸۵ اثر از هنرمندان معلولین کیمیا در این نمایشگاه که با استفاده از تکنیک ‌های تکسچر، دکوپاژ، اکریلیک، کار با نخ، معرق کاشی، نقاشی بر روی سفال، نقاشی و اکریلیک بر روی شیشه خلق شده‌اند، برای فروش گذاشته شده‌اند. بقیه آثار نیز با استفاده از رنگ روغن، ویترا و پاستیل است.

آرزو حسین پور، فارغ التحصیل رشته گرافیک و مربی مرکز هه ‌ژین مهاباد هم گفت: اگرچه آثار زیادی تولید کرده‌ام اما بدلیل محدودیت فضا تنها چند اثر در سبک‌های رنگ روغن، رزین و سه بعدی در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است.

هما شمس‌الدینی نیز گفت: در این نمایشگاه ۷  اثر خود را در سبکهای سیاه قلم ‌ و رنگ روغن به نمایش گذاشته‌ام.

نگین کلیجی، دیگر هنرمند کم توان جسمی هم گفت: همچون سالهای گذشته آثار خود را در این نمایشگاه برای بازدید و فروش به علاقمندان به نمایش گذاشته است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.