کد خبر : 133493
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
-

رگبار باران و رعد و برق در ۹ استان؛ تهرانی‌ها منتظر باشند/ ۳ روز گرد و خاکی در کشور

رگبار باران و رعد و برق در ۹ استان؛ تهرانی‌ها منتظر باشند/ ۳ روز گرد و خاکی در کشور
سازمان هواشناسی از ابرناکی، رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که شنبه‌ با گذر موج‌ تراز میانی‌ جو از نوار شمالی‌ کشور در مناطقی‌ از شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ و برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در سواحل‌ دریای خزر ابرناکی‌ و رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

یکشنبه‌ در دامنه‌های البرز شمالی‌ واقع‌ در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین‌ در دامنه‌های البرز جنوبی‌ واقع‌ در استان‌های قزوین‌، البرز و تهران افزایش‌ ابر، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد. در ساعات‌ بعدازظهر نیز در ارتفاعات‌ جنوب‌ کرمان و شرق‌ هرمزگان ابرناکی‌ و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

دوشنبه‌ بارش‌ به صورت‌ پراکنده فقط‌ در استان مازندران ادامه‌ خواهد داشت‌ و در ساعات‌ بعدازظهر افزایش‌ ابر و رگبار و رعد و برق‌ همراه با وزش‌ باد شدید موقتی‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و کرمان رخ‌ می‌دهد. در ضمن‌، در شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور کاهش‌ نسبی‌ دما در این‌ مناطق‌ رخ‌ می‌دهد.

بعدازظهر سه‌شنبه‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و کرمان، شرق‌ هرمزگان افزایش‌ ابر و رگبار و رعد و برق‌ ادامه‌ می‌یابد.

چهارشنبه‌ با نفوذ جریانات‌ خنک‌ شمالی‌ به‌ غرب‌ سواحل‌ دریای خزر در گیلان و شرق‌ اردبیل‌ ابرناکی‌ و بارش‌ رخ‌ می‌دهد و در سایر مناطق‌ جوی آرام و پایدار مستقر است.

قابل‌ ذکر است‌ در شمال غرب‌ و غرب‌ سواحل‌ خزر تا روز سه‌شنبه‌ روند افزایش‌ دما و چهارشنبه‌ کاهش‌ نسبی‌ دما و در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر و شمال شرق‌ تا روز یکشنبه‌ روند کاهش‌ و طی‌ روزهای دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ روند افزایش‌ دما حاکم‌ می‌شود.

در ۳ روز آینده در شمال شرق‌، شرق‌، مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی و در جنوب‌ غرب‌ کشور وزش‌ باد شدید گاهی‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

خلیج‌ فارس‌ در ۳ روز آینده و دریای خزر امروز مواجند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.