کد خبر : 47264
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۴
-

با رأی قاطع نمایندگان؛

کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» تصویب شد

کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران را تصویب کردند.

به گزارش سورپرس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) خانه ملت، کلیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را با ۲۴۸ رأی موافق به تصویب رساندند.

بنا بر این گزارش، نمایندگان پس از تصویب کلیات این طرح، از جایگاه خود برخاستند و با مشت‌های گره کرده فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

حتی یک روز هم نباید به دشمنان مهلت دهیم

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح مذکور، گفت: این طرح مدت طولانی است که در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی و طرح بسیار خوبی است و باید تلاش کنیم آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

وی بیان کرد: برخی از مواد این طرح نیاز به تجدیدنظر دارد از جمله آنکه ماده ۶ نیازمند یک نگاه واقع‌بینانه و مبتنی بر رویکرد انقلابی است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هفت سال است که به دشمن فرصت دادیم، در این مدت شاهد تشدید تحریم‌ها و افزایش فشارهای اقتصادی بودیم و حتی نباید یک روز به دشمنان مهلت دهیم.

فرصت دو ماهه دادن به دشمن زیاد است

در ادامه جلسه، محمدرضا صباغیان نماینده مردم یزد در مخالفت با کلیات این طرح، گفت: ما در برجام به همه تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبود و از یکسو، آمریکایی‌ها تحریم‌ها را تشدید می‌کردند و از سوی دیگر، اروپایی‌ها وعده وعیدهایی می‌دانند که تحقق نیافت.

وی با تأکید بر اینکه فرصت دو ماهه دادن به دشمن برای لغو تحریم‌ها بسیار زیاد است، افزود: ما نباید به آنان فرصت دهیم چرا که انرژی هسته‌ای حق ما است و باید از حق خود دفاع کنیم.

باید به دشمن تودهنی محکمی بزنیم

سیدعلی موسوی نماینده مردم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: بنده موافق اصل طرح هستم اما معتقدم که این طرح باید به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع و موادی به آن اضافه شود تا طرح قاطعانه‌تر باشد.

وی تأکید کرد: ما باید به دشمن تودهنی محکمی بزنیم اما این طرح قابلیت این مسئله را ندارد و باید قوی‌تر باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن نباید احساس کند که ما در موضع ضعف قرار داریم؛ چراکه این مسئله دشمن را جَری‌تر می‌کند و ما باید در مقابل آنان بایستیم.

طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مشکلات معیشتی را حل می‌کند

در ادامه جلسه رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در موافقت با کلیات طرح مذکور، اظهار داشت: ایران حسن نیت خود را نشان داد اما امریکا و ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکردند و آمریکا از تعهدات خود خارج شد و ۱+۴ نیز ما را با حرف معطل کردند.

وی بیان کرد: این طرح برای تحقق منافع ملی، رفع تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم است و طرف مقابل نه تنها تحریم‌های ما را لغو نکرد، بلکه تحریم‌ها شدیدتر شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما برای فعالیت‌های خود در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی نیاز به فعالیت‌های هسته‌ای داریم و امیدی به طرف مقابل نیست و اگر آنان به تعهدات خود عمل کردند، ما هم می‌توانیم به اندازه تعهدات آنان به تعهدات خویش عمل کنیم.

رحمانی اظهار داشت: اروپایی‌ها طرح‌های مختلفی چون «اینستکس» و «اس‌پی‌وی» را عملیاتی نکردند و این طرح از ورود جاسوسان‌ به اماکن هسته‌ای ما جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.