کد خبر : 89326
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
-

اجرای طرح محدودیت هوشمند از امروز

اجرای طرح محدودیت هوشمند از امروز
با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ طرح محدودیت هوشمند از امروز اجرا می‌شود.
به گزارش سورپرس، براساس این طرح افرادی که واکسینه نشده‌اند از دریافت خدمات عمومی و حمل و نقل عمومی محروم می‌شوند و از حضور کارمندان واکسن نزده جلوگیری خواهد شد.
با اجرای این طرح افرادی که به هر دلیلی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اجازه ندارند سفر کنند مگر آنکه تست PCR منفی با مهلت ۷۲ ساعت در اختیار داشته باشند.
مسئولان اعلام کرده اند با توجه به اینکه هنوز همه دستگاه‌ها به سامانه قرنطینه هوشمند متصل نشده اند اجرای این طرح به تدریج تکمیل خواهد شد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند، گفت: استفاده از ظرفیت قرنطینه هوشمند مبتنی بر برخورداری افراد از واکسیناسیون است به این مفهوم که دریافت خدمات مدنی، اجتماعی، بازرگانی و مراودات درون شهری منوط به انجام واکسیناسیون است و افراد با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه قرنطینه هوشمند هم اکنون در سه استان کشور به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجرا است، یادآور شد: با توجه به جمعیت مطلوب واکسینه شده در تهران می‌توانیم طرح محدودیت‌های هوشمند را در اسرع وقت و به صورت کامل با توجه به پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا در تهران نیز اجرایی و نهادینه سازی کنیم.

زالی با اشاره به هماهنگی‌های بین بخشی انجام شده است، خاطرنشان کرد: مقدمات کار در مجموعه ادارات، آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان تهران با همکاری نیرو‌های انتظامی و اصناف در حال انجام است و امیدواریم با تکمیل ظرفیت واکسیناسیون در تهران زمینه اجرای عملیاتی برنامه قرنطینه هوشمند فراهم شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: اجرای طرح قرنطینه هوشمند به این معنا است که بتوانیم محدودیت‌های کرونایی را کاملاً هوشمند و هدفمند طراحی کنیم تا افراد در عین رعایت آن‌ها بتوانند به کار‌های متعارف تجاری، خدماتی و مدنی خود بپردازند.

فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در کشور، گفت: مدیریت هوشمند محدودیت‌ها یعنی محدودیت‌ها فقط برای افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند، اعمال می‌شود.

وی افزود: در مدیریت هوشمند قبلی فعالیت‌ها منوط به رنگ بندی شهر‌ها بود، ولی در این طرح تصور ما این است که شرایط کل کشور قرمز است و در این شرایط قرمز تمام پنج گروه شغلی می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون فعالیت کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در تردد‌های بین استانی صاحبان خودرو‌هایی که ۲ دوز واکسن را تزریق کرده باشند، جریمه نخواهند شد.

وی در تشریح چگونگی دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون، اظهار داشت: از آنجا که اساس طرح بر مبنای سامانه و نرم افزار‌های مختلف است و ممکن است برخی افراد تلفن همراه هوشمند نداشته باشند یا حتی خط تلفن همراه نداشته باشند این افراد می‌توانند از کارت واکسن استفاده کنند.

فرهادی افزود: باقی افراد باید با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت کارت واکسیناسیون دیجیتال خود را دریافت کنند که می‌توانند هم چاپ کنند و هم می‌توانند تصویر آن را در گوشی‌های خود ذخیره کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در خصوص اصناف هم گفت: الزامات پنجگانه در این خصوص طراحی شده است که اولین آن کارکنان دولت هستند سپس اصناف و واحد‌های صنعتی، کارگاهی، تجاری، واحد‌های آموزشی و واحد‌های مرتبط با مناسبت‌ها و در نهایت تردد‌ها و تردد‌های بین استانی خواهد بود.

فرهادی افزود: اصناف نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک گروه دو سویه هستند یعنی علاوه بر کارکنان، ارباب رجوع هم دارند مثل رستوران‌ها، تالار‌های پذیرایی، نانوایی‌ها و…، که هر دو گروه یعنی هم کارکنان و هم مراجعان باید واکسینه باشند و دسته دوم هم یک سویه هستند که باید همه کارکنان آن واکسینه شده باشند.

اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند، در حالی گفته شده که از امروز اول آذر ۱۴۰۰ در کشور کلید می‌خورد که مسئولان امر اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه هنوز همه دستگاه‌ها به سامانه قرنطینه هوشمند متصل نشده‌اند، اجرای این طرح به تدریج تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.