کد خبر : 46294
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
-

موج فروش کارخانه‌ای خودرو

دلایلی که نشان می‌دهد قیمت خودرو همچنان سقوط می‌کند

دلایلی که نشان می‌دهد قیمت خودرو همچنان سقوط می‌کند
نرخ ارز پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا نزولي شد و هرچند شيب کاهش تند نيست اما فضای روانی بازار ارز به سمت کاهش قيمت جريان دارد.

به گزارش سورپرس؛ در ادامه ۵ دلیل ادامه‌دار بودن کاهش قیمت خودرو در بازار را بررسی می‌کتیم و جدول تغییرات قیمت خودروهای محبوب از ۱۵ آبان تا امروز را نیز می‌بینیم، با ما همراه باشید.

 

۱  سیگنال نرخ ارز به قیمت خودرو

نرخ ارز پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نزولی شد و هرچند شیب کاهش تند نیست اما فضای روانی بازار ارز به سمت کاهش قیمت جریان دارد. از سوی دیگر نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ به‌گونه‌ای است که سیگنال افزایشی به بازار ارسال نکرد. قیمت ارز در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال دوبرابر است اما حاکی از آن است که دولت میانگین نرخ ارز را کاهشی پیش‌بینی کرده و این موضوع سیگنال مهمی برای روند آتی بازار دلار است.

۲  کاهش ظرفیت سرمایه‌ای خودرو

قیمت بالا خودرو در ماه اخیر این چشم‌انداز را که بتوان در کوتاه‌مدت، خودرو خریداری شده را با قیمت بالاتر و کسب سود خوب فروخت از بین برد. ازبین‌رفتن چشم‌انداز سرمایه‌ای موجب خروج بخشی از تقاضا در بازار شده است که کاهش تقاضا می‌تواند کاهش قیمت را به دنبال داشته باشد.

۳  موج فروش کارخانه‌ای خودرو

فروش‌های اخیر خودروسازان جاذب خوبی برای نقدینگی متقاضیان واقعی خودرو شده است. فروش فوق‌العاده اخیر سایپا و ایران خودرو اگرچه بسیار کمتر از متقاضیان است اما می‌تواند بخشی از تقاضا را پوشش داده و از ورود آن به بازار خودرو جلوگیری کند. از سوی دیگر این دو خودروساز بلافاصله امروز پیش‌فروش‌های بلندمدت خود را اعلام کردند. پیش‌فروش با موعد تحویل یک‌ساله و دوساله اگرچه روی بازار کنونی خودرو به طور مستقیم اثر ندارد اما می‌تواند آن بخش از نقدینگی را که قصد سرمایه‌گذاری برای آینده دارد به خود جلب کرده و از بازار خودرو دور کند.

۴  روند ورود خودروهای جدید

دو خودروساز اصلی کشور در کنار خودروسازان بخش خصوصی برای سال ۱۴۰۰ محصولات جدیدی را وارد باز می‌کنند. بسیاری از کسانی که قصد تعویض خودرو دارند اکنون دست نگه‌داشته اند تا خودروهای جدید به بازار بیایند و سپس دراین‌خصوص تصمیم‌گیری کنند.

۵  دست بالای خریدار در بازار خودرو

برخلاف چند ماه گذشته اکنون این خریداران هستند که فرصت چانه‌زنی و به‌نوعی تعیین قیمت را پیدا کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال اگرچه قیمت پراید در آگهی‌ها همچنان بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود اما فروشندگان در صورت اینکه احساس کنند فرد تماس‌گیرنده خریدار جدی است تخفیف‌های پای معامله را در نظر می‌گیرند. این مسئله نشان‌دهنده این است که فروشندگان فعلاً چشم اندازی برای رشد قیمت خودرو متصور نیستند.

انتهای پیام/ ۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.