کد خبر : 99227
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
-

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: احتمال توافق میان ایران و آمریکا زیاد است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: احتمال توافق میان ایران و آمریکا زیاد است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.

به گزارش سورپرس؛ محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در رابطه با آخرین خبر از روند مذاکرات وین گفت: طبق اخباری که از وین مخابره می‌شود شرایط برای یک توافق خوب مهیا شده است و پیشرفت‌هایی صورت گرفته شده است، اما به نتیجه رسیدن این موضوع بستگی به طرف‌های مقابل دارد.

وی ادامه داد: طرف غربی مخصوصا آمریکا باید از زیاده خواهی‌های خودشان عدول کند تا توافق صورت بگیرد و اگر به هر دلیلی مذاکرات به شکست بیانجامد مقصر اصلی آن هیچ کشوری جز آمریکا نیست.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارشات و جزئیات و طبق اظهارات آقای باقری کنی، روند مذاکرات را مثبت می‌دانستیم و دستاورد‌هایی هم داشتیم که با توجه به آنها، وضعیت رسیدن به توافقات را برد برد می‌دانستیم، اما طی چند روز گذشته غربی‌ها ویژه آمریکایی‌ها شیطنت می‌کنند و یک جنگ روانی راه انداختند.

وی در همین راستا ادامه داد: در مذاکرات ۵ تا ۶ شش نکته حساس باقی مانده بود که برای ایران دارای اهمیت بسیار است و ما دنبال این بودیم که تکلیف این‌ها روشن شود از جمله کاتسا و آیسا، بر این اساس قرار است طی یک جلسه فوق العاده بر اساس آخرین اطلاعات به این جمع بندی برسیم که ایا توافق برد برد می‌شود یا نمی‌شود؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: غربی‌ها دنبال مذاکره و توافق بودند و طبیعی است که چنین موضعی بگیرند و ما هم در برابر موضع سرسختانه آن‌ها چنین موضعی می‌گیریم.

وی در رابطه با احتمال توافق میان ایران و آمریکا گفت: احتمال توافق را زیاد می‌دانم و معمولا غربی‌ها عادتشان است که سرسختی می‌کنند. اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.