کد خبر : 81054
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
-

خط و نشان قاطع پلیس برای اخلالگران بازار اقلام دارویی و بهداشتی

خط و نشان قاطع پلیس برای اخلالگران بازار اقلام دارویی و بهداشتی
معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا، ضمن اعلام راه اندازی قرارگاه مقابله با محتکران دارویی و بهداشتی در نیروی انتظامی؛ برای اخلالگران بازار اقلام دارویی و بهداشتی؛ خط و نشان کشید.
به گزارش سورپرس، سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا افزود: عده‌ای سودجو و فرصت طلب، با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت جامعه و شهروندان را هدف قرار داده اند که اقدامات مجرمانه این قبیل افراد در رصد نیروی انتظامی قرار دارد.
سخنگوی ناجا ضمن اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام دارویی و بهداشتی در ناجا افزود: از زمان راه اندازی این قرارگاه، با تشکیل بیش از ۲۰ هزار تیم مشترک با نهاد‌های ذیربط، بالغ بر ۲۰۰ هزار بازدید از اماکن مرتبط اعم از انبار‌های دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها انجام و ضمن شناسایی بیش از ۱۰ هزار اماکن دارای تخلف، حدود ۲۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شده است و نزدیک به ۲۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضائی شده اند.
 وی ادامه داد: نیروی انتظامی علاوه اقدامات میدانی مقابله با سودجویان نظام دارویی و بهداشتی کشور، حوزه بهداشت و درمان خود را برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بسیج کرده است و مشارکت و همکاری تنگاتنگی با نظام سلامت کشور در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا دارد.
 واکسیناسیون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شهر‌های یزد، قم و تهران
 معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا ضمن اشاره به تدابیر فرمانده محترم ناجا مبنی بر بسیج تمام امکانات اجرایی، بهداشتی و درمانی ناجا برای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در امر مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان ناجا آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی در بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور اعلام نموده و پایگاه‌های واکسیناسیون ناجا در شهرستان‌های قم، یزد و تهران فعال است و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز واکسینه شده اند.
 سردار حاجیان با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون خودرویی ناجا در تهران نیز خاطر نشان کرد: در این کلانشهر دو مرکز خودرویی واکسیناسیون ناجا در بوستان ولایت و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در تمام ایام هفته مشغول خدمات رسانی به مردم است و در هریک از این مراکز روزانه حدود ۲۵۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می‌شود.
 کنترل ۱۰۰ درصدی مرز‌ها با تلاش مرزبانان ناجا
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صیانت و حراست مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرز‌های کشور تصریح کرد: به همت مرزبانان غیور نیروی انتظامی، کنترل و اشرف مطلوبی بر مرز‌های کشور حاکم است و در بحث تردد اتباع بیگانه به نظر می‌رسد ورازت بهداشت باید حضور نیروهایش را در مرز‌ها به ویژه مبادی ورودی تقویت کند تا کنترل‌های بهداشتی بیشتری صورت بگیرد.
 سخنگوی ناجا در پایان ضمن درخواست از مردم برای گزارش اخبار مربوط به قاچاق، احتکار و هر گونه اخلال در نظام سلامت از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰، گفت: از آنجا که یکی از ماموریت‌های مهم نیروی انتظامی حفظ جان مردم می‌باشد لذا با هرگونه اقدام غیرقانونی از قبیل احتکار و قاچاق اقلام دارویی، بهداشتی و هر گونه اقدام دیگری که با تهدید سلامت جامعه، جان شهروندان را به خطر بیندازد قاطعانه و بدون اغماض برخورد جدی خواهد کرد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.