کد خبر : 26284
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
-

معایب و مزایای ازدواج با دختران پولدار

معایب و مزایای ازدواج با دختران پولدار
ازدواج با دختر پولدار می‌تواند چه چالش‌هایی را در زندگی ایجاد کند؟

به گزارش سورپرس؛ به نظر می‌رسد آرزوی هر جوانی رسیدن به سیندرلا خانمی باشد که یا خودش یا پدرش پولدار باشند! شاید شما همان شاهزاده‌ای باشید که دنبالش می‌گردند… آیا دیگر خوشبختی شما تضمین شده است؟ باید بدانید وجود تفاوت‌های مالی بین زن و مرد یکی از دلایل ایجاد تنش در سال‌های پس از ازدواج محسوب می‌شود. در واقع زوجین با شرایط مالی متفاوت، نیازها و انتظارات متفاوتی از زندگی دارند که همه این‌ها می‌تواند منجر به تعارض‌های زیادی شود و حتی منجر به مشکلات روحی و روانی گردد. از آنجایی که این وضعیت می‌تواند برای مردان به گونه‌ای باشد که بدون تفکر درباره پیامدهای این مسئله تصمیم گیری کنند؛ در ادامه به بررسی بیشتر پیامدها و نکات کلیدی در این باره خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید..

ازدواج با دختر پولدار | مزایا و معایب
اول از همه اینکه شما باید آماده ازدواج باشید و مهارت های لازم برای ازدواج را کسب کرده باشید. ازدواج با دختری که از شرایط مالی خوبی برخوردار است، مزایا و معایب خود را دارد. همسر شما در صورتی که پولش از پارو بالا رود، می‌تواند به اوضاع اقتصادی شما نیز سروسامانی بدهد. همچنین زنانی که وضعیت اقتصادی خوبی دارند، استقلال مالی بیشتری داشته و کمتر به درآمد همسر خود وابسته هستند. با این حال اگر همسر شما از وضعیت مالی بسیار بالاتری نسبت به شما داشته باشد به خاطر تفاوت نیازها و انتظاراتش ممکن است در ارتباط با او چالش‌های زیادی را تجربه کنید. انتخاب همسر پولدارتر با چالش‌های زیر همراه خواهد بود.
– ناتوانی در برگزاری مراسم مربوط به ازدواج نظیر عقد و عروسی مطابق با انتظارات خانواده دختر
– ایجاد چالش بین زوجین در زمینه خرج و مخارج روزانه زندگی به دلیل تفاوت سطح کیفی زندگی پیش از ازدواج
– ناتوانی در تامین مخارج و نیازهای جانبی همسر نظیر پوشاک و جواهرات
– تفاوت مهارت‌های سازگاری هنگام مواجهه با مشکلات مالی

ازدواج با دختر پولدار | نکات کلیدی
تفاوت در سطح فرهنگ و اختلاف طبقاتی در ازدواج و توان مالی از جمله مسائل مهمی است که ممکن است پس از ازدواج مشکل ایجاد کند. اما تفاوت شرایط اقتصادی لزوماً منجر به ازدواج ناموفق نخواهد شد. در صورتی که شما قبل از ازدواج شرایط را به درستی بررسی کرده باشید و به نتیجه درستی رسیده باشید، در زندگی با چالش‌های کمتری مواجه خواهید شد. در ادامه شرایطی که باید قبل از ازدواج با دختر پولدارتر از خود بررسی کنید را ارائه خواهیم کرد. ضمن اینکه شما اول باید بدانید دنبال چه هستید و دختر خوب برای ازدواج از نظر شما کیست. سوالات مهم را همین اول کار بپرسید و به جواب برسید.

۱- چقدر درآمد داری؟
شرایط مالی خود را به روشنی برای دختری که می‌خواهید با او ازدواج کنید شرح دهید. ممکن است که فرد مورد نظر شما تصور دقیقی از اوضاع مالی شما نداشته باشد به همین دلیل پس از ازدواج احساس کند که شرایط آن گونه که فکر می‌کرده نیست. وقتی فرد در شرایط این چنینی قرار بگیرد که شرایط مورد انتظارش تفاوت بسیار زیادی با شرایط واقعی داشته باشد، مسلما سازگاری با زندگی جدید برایش سخت تر خواهد بود و شما اختلافات زیادی را تجربه خواهید کرد.

۲- چقدر خرید می‌کنی؟
خریدهای معمول سبک زندگی دختر را نشان می‌دهد. هزینه کل خریدهای ماهانه طرف را حساب و بررسی کنید. آیا دختر ولخرجی است؟ چقدر لباس می‌خرد؟ چقدر رستوران می‌رود؟ آیا هر آخر هفته مهمانی دارد؟ افراد معمولا نمی‌توانند سبک زندگی معمول خود را تغییر دهند. در نظر بگیرید که فرد مورد نظر شما پس از ازدواج تا چه حد می‌تواند به سبک زندگی گذشته خود ادامه دهد. در صورتی که بین خانه همسر و خانه پدری تفاوت زیادی از این نظر وجود داشته باشد در دراز مدت زوجین به احتمال زیاد با مشکل مواجه خواهند شد و درنتیجه ازدواج شما با دختر پولدار خوشبختی چندانی برایتان نخواهد داشت.

۳- چه تفریحات مشترکی داریم؟
اوقات فراغت و تفریحاتی که افراد در طول زندگی برای خود در نظر می‌گیرند در احساس رضایت آن‌ها از زندگی نقش بسیار مهمی دارند. بررسی کنید که پس از ازدواج چه تفریحات مشترکی می‌توانید با یکدیگر داشته باشید. ببینید آیا تفریحات ساده و با هزینه کمتر می‌تواند دختر مورد نظر شما را راضی کند یا خیر.
ممکن است که او تا به حال اوقات فراغتش را با تفریحات گرانی نظیر رفتن به سفرها یا رستوران‌های لوکس می‌گذرانده در این صورت احتمالا او نمی‌تواند از گذراندن اوقات فراغت در زندگی جدید لذت چندانی ببرد و در نتیجه رضایت چندانی از شرایط نخواهد داشت.
توجه داشته باشید که شما باید قبل از ازدواج آگاهی کافی از اینکه چه افرادی برای ازدواج با شما مناسب بوده و چه افرادی نیستند بدست آورید. در این زمینه خواندن مقاله افراد نامناسب برای ازدواج به شما کمک خواهد کرد.

۴- چقدر خودمان را می‌شناسیم؟
برخی از افراد ویژگی‌های شخصیتی دارند که باعث می‌شود در ارتباطات خود سلطه طلبی بیشتری داشته باشند. معمولا مردان میزان سلطه طلبی بالاتری نسبت به زنان از خود نشان می‌دهند. افرادی که دارای این ویژگی هستند در روابط نزدیک خود دوست دارند که بر دیگران سلطه داشته و همیشه در موقعیت بالاتر باشند.
مسلما این افراد هنگامی که با فرد پولدارتر از خود ازدواج می‌کنند احساس می‌کنند که در جایگاه پایین تری قرار دارند و در نتیجه صرف نظر از میزان سازگاری همسرشان با شرایط دائما از زندگی مشترک خود احساس نارضایتی می کنند.
برای اینکه بتوانید در این زمینه به شناخت بیشتری در مورد خود دست یابید مراجعه به روانشناس بالینی به شما کمک زیادی خواهد کرد. روان شناس با اجرای تست های شخصیتی و دادن اطلاعات درباره نتیجه تست به افزایش خودآگاهی در شما کمک بسیاری می‌کند و می‌توانید نتیجه بگیرید که ازدواج با دختر پولدار برای شما مناسب است یا نه.
علاوه بر این، با وجود نکات گفته شده ترجیحاً از خدمات مشاوره قبل از ازدواج نیز استفاده کنید چرا که مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد که با سنجیدن همه شرایط تصمیم بهتری برای آینده خود بگیرید.

سوالات متداول درباره ازدواج با دختر پولدار
مهم ترین آسیب ازدواج با دختر پولدار چیست؟

مردان معمولا بخاطر داشتن غرور مردانه و اینکه دوست ندارند کسی برای آنان هزینه کند و پول تو جیبی در اختیارشان قرار دهد با آسیب بیشتری روبه‌رو می‌شوند و با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا به مرور عزت نفس آنان از بین رفته و حتی ممکن است دچار بحران هویت شوند که در این صورت باید به یک روانشناس مراجعه کنند.

اختلاف طبقاتی در ازدواج تا چه میزان طبیعی است؟
اختلاف طبقاتی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی شکل بگیرد اما اگر منظور از نظر مالی باشد نمی‌توان به طور دقیق برای آن مقدار تعیین کرد اما باید به گونه‌ای باشد تا بتوانند نیازهای یکدیگر را رفع کرده و زندگی راحتی برای یکدیگر شکل دهند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.