کد خبر : 140042
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۴۹
-

بعد از مذاکرات سخت و پیچیده برای روزهای طولانی؛

حماس: به آتش‌بس انسانی ۴ روزه دست یافتیم

حماس: به آتش‌بس انسانی ۴ روزه دست یافتیم
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد امروز چهارشنبه از دست‌یابی به توافق آتش بس با رژیم اسرائیل خبر داد و گفت که طی این مدت درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

به گزارش سورپرس؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد امروز چهارشنبه از دست‌یابی به توافق آتش بس با رژیم اسرائیل خبر داد و گفت که طی این مدت درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آمده است: بعد از مذاکرات سخت و پیچیده برای روزهای طولانی، ما اعلام می‌کنیم که به توافق آتش بس انسانی چهار روزه دست یافتیم که با تلاش‌های گسترده قطر و مصر به سرانجام رسید.

به موجب این توافق، صدها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثنا در شمال و جنوب وارد خواهد شد و طی آن ۵۰ تن از بازداشتی‌های رژیم اشغالگر که زنان و کودکان هستند، در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد.

همچنین همه تحرکات هواپیماهای اشغالگران درجنوب به مدت چهار روز متوقف خواهد شد. بر اساس این توافق اشغالگران متعهد می‌شوند که به هیچ کسی در همه مناطق نوار غزه متعرض نشوند و تردد آزاد انسان‌ها از شمال به جنوب از طریق خیابان صلاح الدین تضمین شود.

 

حماس: به آتش‌بس انسانی ۴ روزه دست یافتیم

بندهای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بر اساس دورنمای مقاومت و مطالبات مشخص آنکه هدف از آن‌ها خدمت به مردم و تقویت مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران است، نوشته شده است.

علی رغم این آتش‌بس، ما تأکید داریم که دستمان روی ماشه سلاح است و گردان‌های عزالدین القسام در کمین متجاوز نشسته‌اند تا از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر متجاوزان دفاع کنند.

ساعاتی قبل نیز دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفته بودند که توافق آتش‌بس شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که در ادامه، آتش‌بس جامع و توقف درگیری‌ها را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.