کد خبر : 83309
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
-

از جنس خوابگاه و تغذیه؛

تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان کرونایی در سال جدید اعلام شد

تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان کرونایی در سال جدید اعلام شد
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دانشجویانی که بنا به شرایط کرونایی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند دو نیم سال تحصیلی تسهیلات خوابگاهی و تغذیه‌ای پیش‌بینی کرد.

به گزارش سورپرس؛صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: در نشست هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، مقرر شد برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره شیوع بیماری کرونا که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به زمان تقسیط بدهی صندوق رفاه می رسند، دو نیم سال تحصیلی به زمان تعیین وضعیت بدهی و اخذ دفترچه اقساط آنان اضافه شود.

همچنین با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت حال دانشجویانی که بنا به شرایط کرونایی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، در صورت وجود ظرفیت می‌توانند به مدت دو نیم سال از خدمات خوابگاهی بهره مند شوند و نیز در طول این مدت از خدمات تغذیه یارانه‌ای نیز برخوردار خواهند شد.

هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان همچنین امسال با افزایش چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۱۴۰۱) تا سقف ۳۰ درصد موافقت کرد که مبالغ این وام‌ها برای سال جدید به شرح زیر است:

*مبلغ «وام تحصیلی» برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه جدید به ۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

*مبلغ «وام ضروری» به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بود که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت.

*همچنین «وام ودیعه مسکن» برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با ۳۰ درصد افزایش به ترتیب در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

*در نهایت بر اساس تصمیمات جدید در سال تحصیلی جدید «وام شهریه» برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.