کد خبر : 59382
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
-

بهره‌برداری از ۴۲۶ طرح رهداری

بهره‌برداری از ۴۲۶ طرح رهداری
طرح‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سورپرس، ۴۲۶ طرح راهداری، به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد. همچنین، ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات جدید راهداری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به ناوگان راهداری کشور ملحق شد.

در بخش توسعه راه‌ها، با اعتبار ۱۱ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال در مجموع ۵۶ کیلومتر راه جدید در قالب ۸ پروژه شامل باند دوم، راه اصلی و فرعی، ۵۰۵ کیلومتر احداث و آسفالت راه‌های روستایی، هزار و ۷۸۴ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه اصلی و شریانی، احداث ۵ کیلومتر کمربندی و کنارگذر، ۱۰۷ دستگاه انواع پل و تقاطع غیر هم‌سطح، رفع ۹۶ نقطه پرخطر و نصب بیش از ۹ هزار علائم ایمنی راه‌ها انجام شده است.

همچنین سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS) با اعتبار ۱۵ هزار میلیون ریال قادر به تسریع در برداشت و افزایش دقت اطلاعات است. سامانه شناسایی نقاط پرتصادف نیز با اعتبار ۳ هزار میلیون ریال، اطلاعات تصادفات شبکه راه‌های کشور در نقاط حادثه خیز و ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز بالقوه را جمع آوری و ثبت می‌کند.

سامانه نظارت هوشمند بر عملکرد رانندگان نیز با ۳۲۰۰ میلیون ریال اعتبار، بر عملکرد ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل کالای برون شهری با امکاناتی، چون ثبت شرکت‌ها، ثبت کارت هوشمند ناوگان، کارت هوشمند رانندگان، صدور بارنامه برخط، سامانه پلاک خوان و توزین بار در حین حرکت (WIM) نظارت می‌کند.

سامانه جامع راهداری موسوم به RMS با ۳ هزار میلیون ریال اعتبار بیش از یک میلیون عملیات راهداری را در سال ۹۹ در ۱۷ دسته ثبت کرده و ۱۸۰ موضوع راهداری جاری و فعالیت‌های مستمر راهداری در ۳۵ اداره کل استانی را پوشش می‌دهد.

سامانه ملی ارزیابی ایمنی راه‌های کشور با ۲۴ هزار میلیون ریال اعتبار، تصویربرداری از ۶ هزار کیلومتر خط شبکه راه‌های کشور با دستگاه‌های خودکار و ثبت ۶ میلیون تصویر در ۶۰۰ هزار مقطع را انجام داده است و ارزیابی آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی را برعهده دارد. سامانه جامع پیمایش نیز میزان پیمایش وسائل حمل و نقل گازوئیل سوز را بر اساس سامانه جی پی اس برعهده دارد.

همچنین در مراسم امروز، ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر، بیل مکانیکی و بولدوزر به ناوگان راهداری ملحق شد و قرارداد ساخت و تحویل ۴۳ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و راهسازی نیز منعقد شد. در فاز سوم پروژه وضعیت رویه راه‌های کشور، اطلاعات بیش از ۶۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور تا پایان سال بروزرسانی خواهد شد.

این طرح با اعتبار ۳۰ هزار میلیون ریال امکان پایش شبکه راه‌های کشور را به‌صورت مستمر فراهم کرده است و دو تیم مجهز به تجهیزات هوشمند لیزری و تصویربرداری پیشرفته، پایش راه‌ها را برعهده دارند تا اطلاعات مربوط به نگهداری ۶۰ هزار کیلومتر را تهیه کرده و برای نگهداری آن برنامه‌ریزی شود.پ

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.