کد خبر : 88937
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
-

امیر عبداللهیان اعلام کرد؛

ایران مصصم به گسترش روابط با “آیورا” ست

ایران مصصم به گسترش روابط با “آیورا” ست
وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت عظیمِ همکاری منطقه‌ای اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیورا) واقف و مصمم به گسترش روابط خود با این اتحادیه است.

به گزارش سورپرس،  امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ی کشورمان که بصورت مجازی در بیست و دومین نشست شورای وزیران این اتحادیه سخن می‌گفت ضمن تشکر از دولت جمهوری خلق بنگلادش بخاطر ریاست دوره‌ای بر آیورا افزود: به همان اندازه که اقیانوس هند سرشار از نعمت و موهبت برای کشور‌های ساحلی است، به همان اندازه چشم انداز همکاری‌ها در آیورا روشن و گسترده است.

وی تصریح کرد: جدیدترین تحول، داوطلبی مرکز زنان جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده “برنامه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا” است. همچنین “مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فنآوری آیورا” مستقر در تهران نیز از حمایت قوی دولت جمهوری اسلامی ایران کماکان برخوردار است.

وزیر امور خارجه با اشاره به چالش کووید-۱۹ و پیامد‌های مخرب آن گفت: رفع تحریم‌ها و استیفای حقوق ایران علاوه بر آثار مثبت اقتصادی و انسانی، بی تردید به حضور قویتر و موثرتر جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات همکاری منطقه‌ای از جمله آیورا نیز منجر خواهد شد.

امیرعبداللهیان در پایان افزود: لازم می‌دانم انتخاب دبیرکل جدید آیورا را به ایشان تبریک گفته از تلاش‌های کفیل محترم دبیرکل در یک سال گذشته قدردانی نمایم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.