کد خبر : 92506
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
-

اشتغالزایی برای ۳۵ مددجوی بهزیستی در گلپایگان

اشتغالزایی برای ۳۵ مددجوی بهزیستی در گلپایگان
رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با تسهیلاتی بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ۳۵ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش سورپرس، سیده فاطمه قائمی، رییس اداره ی بهزیستی گلپایگان در گفت‌وگویی خبری، اظهار داشت: از یک هزار و ۸۵۶ معلول تحت پوشش بهزیستی گلپایگان ۶۰۹ نفر از آنان معلولیت جسمی حرکتی، ۴۷۹ ذهنی، ۱۸۳ ناشنوا، ۱۱۶ نابینا، ۳۷۲ نفر اعصاب و روان، ۳۵ نفر اوتیسم دارند.

۱.۷۶ درصد جمعیت شهرستان از میان معلولان هستند

وی با بیان اینکه ۱.۷۶ درصد جمعیت شهرستان گلپایگان را معلولین تشکیل می‌دهند، افزود: در این شهرستان ۶ مرکز توانبخشی در خدمت به معلولان فعالیت دارد.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان بیان کرد: ۶ مرکز توان پزشکی طرف قرارداد بهزیستی به منظور ارائه خدمت به معلولان بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی وجود دارد.

اشتغالزایی ۳۵ نفر در سال جاری

قائمی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با تسهیلاتی بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ۳۵ نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است، تاکید کرد: صدور پروانه ساختمان، پرداخت حق بیمه کارفرما و خویش‌فرما، صدور پروانه فعالیت مراکز غیر دولتی، معافیت انشعابات از جمله اقدامات شهرداری برای کمک به معلولان تحت پوشش است.

پیگیری در مناسب سازی محیط شهری

وی با اشاره به پیگیری حقوق معلولان در مناسب سازی محیط شهری و ادارت، گفت: با برگزاری جلسات مستمری که با شهرداران سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر، دهیاران، سازمان نظام مهندسی و مسئولان ادارات انجام دادیم اصلاح مناسب سازی در ساختمان‌های اداری و ورودی‌های پارک‌ها و پیاده‌روها و نوارهای زرد رنگ و ایجاد پارکینگ معلولین در سه شهر انجام شده است.

مناسب سازی ۴۸ درصد فضای شهری

قائمی گفت: اکنون ۳۸ درصد ساختمان‌های دولتی و مکان‌های عمومی شهر گلپایگان و حدود ۴۵ درصد فضای شهری مناسب سازی شده و هنوز جای کار بسیار دارد.

وی متذکر شد: کمبود منابع برای پیشبرد برنامه‌های پیش بینی شده، کمبود تجهیزات کمک توانبخشی برای ارائه به معلولان، عدم پایداری اشتغال‌های ایجاد شده با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی و عدم پیش بینی بودجه لازم برای تهیه و تعمیر مسکن معلولان از مشکلات بهزیستی گلپایگان است.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان تشریح کرد: بینایی‌سنجی یکی از برنامه‌های تأثیر گذار در شناسایی مشکلات بینایی و تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال است که به پیشگیری از معلولیت‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: انجام غربالگری بینایی در شهرستان همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۳ در دو مرکز خدمات مثبت زندگی و دو مهد کودک به عنوان پایگاه ثابت و سیار با هماهنگی و همکاری دهیاری‌ها و مراکز بهداشت درمانی صورت می‌پذیرد و در سال جاری حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر تحت معاینه این طرح قرار گرفتند..

قائمی گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده نمره چشم افرادی که دچار اختلالات بینایی باشند، توسط اپتومتریست به شکل رایگان تعیین شده و افراد کم درآمد مشمول دریافت کمک هزینه عینک و عمل جراحی قرار می‌گیرند، طرح معاینه تنبلی چشم بیش از ۲۰ سال است که توسط سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان

وی ادامه داد: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان به منظور تشخیص زود هنگام ناشنوایی اجرا می‌شود، در این برنامه نوزادان تا قبل از ۶ ماهگی و کودکان سه تا پنج سال مورد ارزیابی شنوایی قرار می‌گیرند تا در صورت اختلالات شنوایی سریع‌تر درمانی شوند.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان افزود: افراد دارای مشکل اختلالات شنوایی و کاشت حلزون از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند، در سال جاری حدود ۴۸۰ نفر تحت معاینه این طرح قرار گرفتند، این طرح از سال ۹۱ تاکنون پنجشنبه‌ها در مجتمع شهید تندگویان اجرا می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.