کد خبر : 60478
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
-

آمریکاییها اعلام کردند صبر ما نامحدود نیست

آمریکاییها اعلام کردند صبر ما نامحدود نیست
دولت آمریکا در واکنش به ایستادگی ایران بر سر مواضع اصولی خود و بیان اینکه فقط با اقدامات عملی طرف‌های ناقض و خاطی برجام حاضر به بازگشت به تعهدات قبلی است، به تهدید متمسک شد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از یو اس‌ای تودی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، هشدار داد که صبر ایالات متحده در قبال پیشنهاد این کشور به ایران برای شرکت در مذاکرات ۱+۵ «نامحدود نیست.» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته از آمادگی واشنگتن برای حضور در مذاکرات غیر رسمی با ایران و اعضای گروه ۱+۵ خبر داد. اما ایران تاکنون به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

ند پرایس در کنفرانس روزانه خبری خود و در پاسخ به این پرسش که آیا مهلتی برای این پیشنهاد آمریکا وجود دارد، مدعی شد: اقدام ایران در فاصله گرفتن از تعهدات هسته‌ایش در چارچوب توافق موسوم به برجام، این موضوع را به «چالشی اضطراری» بدل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: صبر ما نامحدود نیست، اما اعتقاد داریم همانطور که موضع رئیس جمهوری در این باره روشن و صریح است. دیپلماسی موثرترین راه برای حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

مقام‌های جمهوری اسلامی طی هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که آمریکا باید پیش از بازگشت به برجام همه تحریم‌ها را به صورت مؤثر لغو کند و پس از آن ایران شروع به بازگشت به تعهدات خود خواهد کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.