کد خبر : 44223
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
-

آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان

آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان
فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان با تغییرات زیادی از جمله در شیوه برگزاری و نیز ترکیب بازیکنان و حضور سرمربیان جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش سورپرس، لیگ برتر فوتبال زنان از هفتم آذر با حضور ۱۲ تیم و در ۲ گروه ۶ تیمی آغاز خواهد شد.  در گروه نخست شهرداری بم، سپاهان اصفهان، نماینده البرز، ذوب‌آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی و نماینده خوزستان حضور دارند و در گروه دوم تیم‌های وچان کردستان، شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام، ملوان بندرانزلی، زاگرس شیراز و نماینده بوشهر به رقابت خواهند پرداخت.

شهرداری بم در فصل گذشته با سرمربیگری مرضیه جعفری و کسب ۵۴ امتیاز برای هفتمین بار در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت و در این فصل نیز با جدایی زهرا قنبری یکی از مهره‌های کلیدی این تیم کار سختی برای تکرار قهرمانی خواهد داشت. البته سرشین کمانگر کاپیتان فصل گذشته وچان کردستان به این تیم پیوست.

سپاهان دیگر تیم حاضر در گروه نخست است که  در فصل گذشته با سرمبیگری بیان محمودی با ۳۸ امتیاز از رده سوم به رده چهارم جدول سقوط کرده بود و مهناز امیرشقاقی در این فصل سرمربیگری این تیم را برعهده دارد.

همچنین هیات فوتبال البرز نیز در آن فصل با سرمربیگری مریم ایراندوست و کسب ۲۵ امتیاز در رده ششم جدول ایستاد و سارا قمی به عنوان یکی از بازیکنان برجسته این تیم برای فصل جدید هم تمدید کرد.

از دیگر تیم‌های گروه نخست ذوب آهن اصفهان است که در فصل گذشته با ۱۸ امتیاز و ۳ رده سقوط در جایگاه هشتم نشست. این تیم در این فصل زهرا خواجوی را به عنوان دروازه‌بان دارد.

همیاری آذربایجان غربی نیز تیم دیگری است که در فصل گذشته با ۱۶ امتیاز  و یک رده سقوط در جایگاه نهم نشست. آویسا خوزستان هم  در آن فصل با هفت امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفت.

اگر بخواهیم به گروه نخست نگاهی بیندازیم شهرداری بم و سپاهان جزو تیم هایی هستند که شانس صعود به مرحله بعد را خواهند داشت. باید دید که هیات فوتبال البرز و ذوب آن اصفهان در این فصل چه بازی را به نمایش می‌گذارند و آیا می‌توانند جزو مدعیان باشند یا خیر.

در گروه دوم نیز وچان کردستان، فصل گذشته با سرمربیگری سمیه شهبازی و ۴۸ امتیاز نایب قهرمان لیگ برتر شد. این تیم در این فصل در بازار داغ نقل و انتقالات با حضور بازیکنان جدیدی چون زهرا قنبری، گلنوش خسروی و تمدید با سمیه خرمی می‌تواند نمایش قدرتمندی داشته باشد و سکوی قهرمانی را بدست بیاورد.

شهرداری سیرجان نیز در فصل گذشته با ۴۱ امتیاز از رده دوم به سوم سقوط کرد و سرمربی آن دلیلش را جوانگرایی تیم دانست. پالایش گاز ایلام هم  فصل گذشته با ۳۵ امتیاز و دو رده صعود در جایگاه پنجم لیگ برتر ایستاد.

ملوان بندرانزلی دیگر تیمی است که در فصل گذشته عملکرد چندان خوبی نداشت و به گفته اعظم غلامی سرمربی آن، بازیکنان خوب خود را از دست داده بود. در نهایت این تیم در آن فصل با ۲۰ امتیاز و یک رده سقوط، به هفتم جدول رسید.

زاگرس شیراز تیم دیگری است که در فصل گذشته به دلیل مشکلات مالی قرار بود منحل شود اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت با عملکردی ضعیف و کسب ۱۳ امتیاز در رده دهم جدول باقی ماند.

سینا بوشهر تیمی است که در فصل گذشته تنها سه امتیاز کسب کرد و یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ برتر بود و در این فصل بازهم بوشهری‌ها نماینده خود را روانه لیگ برتر کردند تا شاید امیدی به کسب امتیاز بالاتر وجود داشته باشد.

با ارزیابی گروه دوم وچان کردستان و شهرداری سیرجان می‌توانند جزو دو تیم صعود کننده به مرحله بعد باشند. هر چند نباید پالایش گاز ایلام را نادیده گرفت.

نباید فراموش کنیم که در این فصل دستمزد برخی از بازیکنان افزایش داشته و حتی طبق شنیده‌ها این افزایش نجومی در یک یا دو تیم مشاهده می‌شود. این موضوع می‌تواند نقش مهمی در بالا رفتن انگیزه و کیفیت بازی بازیکنان داشته و در رساندن آن تیم به قهرمانی یا نایب قهرمانی تاثیرگذار باشد.

برخی‌ها از افزایش نجومی دستمزدها در وچان کردستان سخن گفته‌اند و در این زمینمه کاظم مفاخری در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد که دستمزدی بالای ۱۰۰ میلیون تومان نداریم.

در هر صورت اگر هم قراردادها بالای ۱۰۰ میلیون تومان باشد برای دختران فوتبالیست ایرانی که همواره از  پایین بودن دستمزدها گلایه می‌کردند، خبر خوشی است و این امر در افزایش سطح و کیفیت لیگ برتر موثر خواهد بود.

حال باید دید که با چنین تغییرات اساسی در شهرداری بم و وچان کردستان و پخش شدن ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف و دستمزدهای بالا،  لیگ برتر با کیفیت و متفاوتی را نسبت به فصل گذشته تجربه خواهیم کرد یا خیر.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.