کد خبر : 52359
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
-

۷۵۰۰ نقطه مناسب سازی نشده برای معلولین در استان زنجان وجود دارد

۷۵۰۰ نقطه مناسب سازی نشده برای معلولین در استان زنجان وجود دارد
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 37 معبر اصلی و حدود 7 هزار و 500 نقطه در شهر زنجان که قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و کم توان نیست، شناسایی و نشان‌گذاری شده است.

به گزارش سورپرس، محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که بهزیستی به صورت مستمر پیگیر آن است، بحث مناسب‌سازی شهری برای تردد معلولان و سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طبق قانون افراد دارای معلولیت باید بصورت رایگان از سامانه‌های حمل و نقل عمومی برخوردار شوند، اضافه کرد: قطعا همکاری شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه بسیار موثر است.

وی با اشاره به ارائه نخستین خروجی نقشه‌های مربوط به ایجاد پروژه سیستم یکپارچه شهری در حوزه مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌های عمومی بیان کرد: طبق گزارش مشاور پروژه مناسب سازی در شهرداری، تمام نقاط دسترس‌ناپذیر و مناسب‌سازی نشده در  معابر و ساختمان‌های عمومی ۳۷ معبر اصلی شهر و حدود ۷ هزار و ۵۰۰  نقطه که قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و کم توان نیست شناسایی و نشان‌گذاری شده است.

محمدی قیداری تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، بانک اطلاعاتی دقیقی از مکان‌های مناسب‌سازی نشده، سطح شهر در دست خواهد بود و تحلیل‌های صورت گرفته از نقشه‌های خروجی می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی‌های مسؤولان برای عملیات دیگر در این بخش‌ها باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری و پارک‌ها از طرف شهرداری اقدامات مناسبی انجام شده است گفت: پارک‌ها و فضاهای سبزی که در حال حاضر ایجاد می‌شود برای استفاده معلولان مناسب سازی می‌شود.

وی با اشاره به برخی از خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی در حمایت از معلولان گفت:  مناسب‌سازی، دسترس‌پذیرکردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان امری مهم محسوب شده و تلاش برای مناسب‌سازی منزل و خودروی معلولان از اولویت‌های بهزیستی است.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جمعیت استان زنجان معادل بیش از ۸۵۰ هزار و ۵۵ نفر مورد حمایت بهزیستی استان هستند، اضافه کرد: طبق آمار ۲۲ هزار معلول نیز از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به اقدامات این اداره کل در حمایت از معلولان طی ایام کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این اداره کل در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن مراکز شبانه‌روزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ اقدامات لازم را در حمایت از معلولان انجام داده است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.