کد خبر : 18534
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
-

ژنرال «جروم آدامز» اعلام کرد؛

۱۱‌ سپتامبری دیگر پیش روی آمریکا

۱۱‌ سپتامبری دیگر پیش روی آمریکا

یک مقام آمریکایی با اشاره به هفته‌های سخت پیش‌روی این کشور در مواجهه با بحران کرونا، آن را با فجایعی مانند ۱۱‌ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد.

به گزارش سورپرس، رئیس عملیاتی یگان خدمات بهداشتی آمریکا اعلام کرد که هفتهٔ پیش رو «سخت‌ترین» و «غم‌بارترین» هفته برای بسیاری از شهروندان این کشور خواهد بود.
ژنرال «جروم آدامز» رئیس بهداری دولت فدرال اعلام کرد:‌ «این زمان برای ما زمان پرل‌ هاربر و ۱۱ سپتامبر خواهد بود که فقط نه در یک نقطه، بلکه در سراسر کشور روی خواهد داد و می‌خواهم آمریکایی‌ها این را بفهمند.»
از سوی دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا زمان کنونی را «وقت عزای عظیم» خواند اما ابراز امیدواری کرد که در نیویورک به‌زودی از شمار کسانی که در اثر این بیماری جان می‌بازند «کاسته» شود.
کارشناسان پزشکی کاخ سفید پیش‌بینی کرده‌اند که چنانچه قرنطینهٔ خانگی به‌تمامی رعایت شود حدود ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر در اثر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست بدهند.
این در حالی است که مقامات تمامی ایالات آمریکا به‌جز هشت ایالت که همگی فرمانداران‌ جمهوریخواه دارند (آرکانزاس، آیووا، نبراسکا،‌ داکوتای شمالی، کارولینای جنوبی، داکوتای شمالی، یوتا و وایومینگ) دستور اجرای قرنطینهٔ خانگی شهروندان را صادر کرده‌اند.
در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کل ایالت‌های آمریکا از مرز ۳۳۶ هزار نفر گذشته و ۹ هزار و ۵۷۳ نفر نیز در اثر بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.

کمبود وسایل و تجهیزات بهداشتی و درمانی در آمریکا، موجی از انتقاد مردم علیه دولت را موجب شده است. شیوع سریع و گسترده بیماری کووید-۱۹ در آمریکا که دولت دونالد ترامپ تصور آن را نداشت، حالا به حدی جدی است که آینده سیاسی دولت کنونی را تحت الشعاع قرار داده و شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را کاهش داده است البته اگر بحران کرونا، اجازه آن را بدهد که انتخابات ۲۰۲۰ در موعد مقرر برگزار شود.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.