کد خبر : 63686
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
-

یک صفحه اقتصاد تحریم، در کشوری که ۴۰ سال تحریم است تدریس نمی‌شود

یک صفحه اقتصاد تحریم، در کشوری که ۴۰ سال تحریم است تدریس نمی‌شود
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بیش از 40 سال است که تحریم هستیم اما یک صفحه اقتصاد تحریم در دانشگاه‌های ما تدریس نمی‌شود.

به گزارش سورپرس، به منظور بررسی چگونگی پشتیبانی از تولید ملی حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) مهمان برنامه‌ای تلویزیونی بود.

عبدالملکی در این گفت و گوی تلویزیونی گفت: سال‌های متمادی است که رهبر معظم انقلاب بر مسئله تولید تاکید دارند اما نظام اقتصادی ایران ضد تولید است، منظور از نظام اقتصادی سه بعد ساختارها، ضوابط و مقررات و فرهنگ اقتصادی است و همین‌ها به مهمترین موانع تولید تبدیل شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: پشتیبانی‌های از امر تولید در چهار محور مالی و بانکی، صادراتی، آموزشی و فرهنگی تعریف می‌شود. نظام آموزشی ما کارآفرین‌پرور نیست بلکه کارجوپرور است و دانشجویان ما حتی یک صفحه در مورد مهارت‌های تولید، کارآفرینی و فروش آموزش نمی‌بینند.

وی در این برنامه گفت: تحریم در طول یکصد سال گذشته در کشورهای مختلف وضع شده است و در این جریان، علمی به نام اقتصاد تحریم شکل گرفته است. این علم می‌گوید چگونه در شرایط تحریم اقتصادتان را حرکت دهید و پیشرفت کنید.

این اقتصاددان افزود: یکی از مصادیق مشکلات آموزشی این است که در کشوری چون ایران که بیش از چهل سال تحریم است یک صفحه اقتصاد تحریم از اول کارشناسی تا آخر دکتری وجود ندارد. ما خودمان خودمان را تحریم کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/ ۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.