کد خبر : 142999
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
-

در عصری با حمید رضا شکار سری

کتاب «لوازم تنهایی» نقد صد شعر کوتاه معاصر رونمایی شد

کتاب «لوازم تنهایی» نقد صد شعر کوتاه معاصر رونمایی شد
آیین رونمایی از کتاب «لوازم تنهایی »نقد صد شعر کوتاه معاصر با گزینش نقد حمیدرضا شکارسری در سالن فرهنگسرای عطار نیشابوری و همزمان با سومین نشست ادبی سیب نقره ای برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای عطار نیشابوری، عصر یکشنبه ۲۹ بهمن ماه، سومین نشست ادبی سیب نقره‌ای با اجرای کورس احمدی و با حضور شاعران و ترانه‌سرایان در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.

در این برنامه که با شعرخوانی، اجرای موسیقی توسط نوید مولوی و سخنرانی همراه بود، طی مراسمی از حمیدرضا شکار سری  دبیر کانون ادبی خاوران نیز تقدیر بعمل آمد. در ابتدای این مراسم، کورس احمدی دبیر باشگاه ادبی ایران ‌زمین به تشریح ضرورت قدردانی از مدیران جلسات ادبی در جهت دوستی بیشتر اهالی ادبیات پرداخت و ضمن تحسین فعالیت‌ اثر بخش سالهای استاد شکارسری در پرورش ، استعداد یابی و نقادی اشعار شاعران از ایشان تقدیر کرد.

مهمان ویژه برنامه استاد محمد علی بهمنی شاعر نامدار و غزلسرا بود. استاد ضمن خوانش بخش هایی از اشعارشان گفت : درهمین اندازه که ما درشرایط موجود به معاصراندیشی پرداخته ایم و به یک شخصیت معاصر بها داه ایم ، عمل بسیار زیبایی است و انتخاب حمید رضا شکارسری بسیار مناسب است .

در ادامه رضوان ابوترابی شاعر متخلص به “حسرت”، منتقد، نویسنده و مترجم نام‌آشنای منطقه ضمن شعرخوانی از سالها تلاش استاد شکاری جهت پرورش شاعران جوان و نقد اشعار توسط ایشان قدردانی کردند و بیان داشتند : درست است که دنیای مجازی خوب است و بازتاب خوبی هم دارد؛ اما هنوز برای مطالعه باید به دنبال کتاب باشیم. باید توجه داشته باشیم که کتاب نمی‌میرد. من اعتقاد دارم که نوشتار اگر بوی کاغذ ندهد، نمی‌تواند ماندگاری داشته باشد.

شاعران جوان حاضر در نشست به شعر خوانی پرداختند و از زحمات استاد شکارسری برای رشد و شکوفایی و اعتلای شعر تشکر کردند .
در ادامه از از کتاب «لوازم تنهایی » با گزینش و نقد حمیدرضا شکارسری در دومین ویژه برنامه ی خط خطی که توسط نشر هزاره ققنوس به چاپ رسیده بود، رونمایی شد .
کتاب «لوازم تنهایی » نقد صد شعر کوتاه معاصر است که با گزینش و نقد حمید رضا شکار سری از شاعران معاصر و با حضور استاد محمد علی بهمنی ، استاد رضوان ابوترابی و  جمع کثیری از علاقمندان به این حوزه رونمایی شد .

حمید رضا شکار سری در نقد این اشعار کوتاه عنوان کرد: منش استعاری زبان و بخصوص شعر ، مدیون تمایز دال ها و تردد دائمی زبان میان محورهای همنشینی و جانشینی زبان است . این تردد در زبان روزمره دچار انجماد شده اما در شعر ، مدام موجب انعقاد قراردادهای تازه میان شاع و خواننده می شود.

حمیدرضا شکارسری متولد ۱۳۴۵ در تهران شاعر، پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی ایرانی است. او دانش‌آموخته کارشناسی زمین‌شناسی و در وزارت راه و شهرسازی مشغول می باشد. وی تاکنون بیش از ۲۰ جلد کتاب شعر و پژوهش ادبی منتشر کرده‌است.


شکارسری با نوشتن دهها مقاله و نقد شعر در نشریات و جراید کشور جزو شاعران پر کار معاصر محسوب میشود ایشان هم چنین دبیر علمی چندین کنگره و همایش ادبی و داوری چندین مسابقه شعر را در کارنامه‌ی فعالیت‌های خود دارد. کتاب حماسه کلمات ایشان که مجموعه نقد و بررسی بیست سال شعر دفاع مقدس می‌باشد در سال ٨٠ به عنوان اثر برگزیده جشنواره دو سالانه انتخاب کتاب دفاع مقدس در بخش شعر شده‌است.

در پایان این برنامه، طی مراسمی با حضور کورس احمدی، دکتر اسماعیل امینی و خدیجه مهدی‌پور مدیریت فرهنگی منطقه ۱۰رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری و از استاد حمید رضا شکار سری  تقدیر شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.