کد خبر : 145690
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۰
-

برگزاری جلسه گنجینه‌های مهر در نگارخانه کلک خیال

برگزاری جلسه گنجینه‌های مهر در نگارخانه کلک خیال
نخستین جلسه عمومی گروه نقاشان پشت شیشه ایران و کانون وصف خیال با عنوان گنجینه‌های مهر در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش سورپرس، روز جمعه ۳۱ فروردین ماه نخستین جلسه مشترک و عمومی هنرمندان شیشه نگار در نگارخانه کلک خیال واقع در میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید کاظمی، فرهنگسرای اخلاق برگزار شد. در این جلسه جناب آقای بابک تن (مدیر نگارخانه) ضمن خوش‌آمدگویی به هنرمندان، سال خوبی را برای تمام مردم ایران و بویژه فعالان عرصه فرهنگ و هنر آرزو کرد. وی از حاضران در جلسه خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار زیاد به خلق آثار بپردازند و در ایجاد آرامش روانی برای جامعه تلاش کنند.

 

در ادامه سعید رضاخان (مدیر گروه نقاشان پشت شیشه ایران) بر فعالیت‌های گروهی و انفرادی و برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط اعضا تاکید کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیگیری تمام هنرمندان در زمینه ثبت وقایع هنری و گردآوری هر مطلبی در ارتباط با نقاشی پشت شیشه لازم است. از آنجا که منبع مطالعاتی چندانی در این رابطه وجود ندارد، تمام اعضا باید تلاش خود را به کار ببرند تا تک‌تک رخدادهای این هنر به ثبت برسد و در شکل و شمایل کتاب چاپ شود.

 

استاد بهزاد نقاش، به عنوان سومین سخنران این برنامه از ثبت آیین سرخرمن خوانی در استان البرز به عنوان میراثی ماندگار خبر داد و اشاره ای به پیشینه آن کرد. وی در ادامه با یادآوری روز فردوسی و پاس‌داشت زبان فارسی از حاضران خواست تا با برنامه‌ریزی برای این روز، نمایشگاه و برنامه‌هایی را ترتیب دهند. بهزاد نقاش در ادامه از هیأت‌مدیره و اعضای انجمن خواست تا جلسات این گروه طبق یک تقویم کاری و بصورت منظم (از پیش تعیین شده) تشکیل شوند تا به این ترتیب گروه از انسجام بیشتری برخوردار باشد.

 

سرکار خانم شمیم لیاقتی (مدیر کانون وصف خیال) به عنوان آخرین سخنران، برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را برای حاضران شرح داد. تحقیق، یادداشت برداری و چاپ کتاب، بازدید پیشکسوتان عرصه هنر، بازدید گروهی از موزه‌ها، نقد آثار، نشست‌های علمی _ پژوهشی، بازاریابی برای آثار هنری، عضویابی و عضوگیری از جمله کارهایی بودند که ایشان به آنها اشاره کرد.

 

به این ترتیب نخستین جلسه سال ۱۴۰۳ در ساعت ۱۴ روز جمعه ۳۱ فروردین به پایان رسید و اعضای گروه به رسم یادگار آثاری را به یکدیگر هدیه دادند.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.