کد خبر : 134226
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
-

در فرهنگسرای نیاوران؛

کتاب دولت الکترونیک رونمایی شد

کتاب دولت الکترونیک رونمایی شد
کتاب «دولت الکترونیک» نوشته سعید شبانیان در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

به گزارش سورپرس، کتاب «دولت الکترونیک» نوشته سعید شبانیان با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و برخی از علما و فقها در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

سعید شبانیان در این‌مراسم گفت: حدود سه دهه است اصطلاح دولت الکترونیک یا E-government (که گاهی آن را مخفف کرده و به شکل e-gov به کار می‌برند) رواج یافته و درباره‌ آن زیاد می‌شنویم. با گسترش فناوری اطلاعات، کشورهای مختلف کوشیده‌اند از شکل فیزیکی اداره دولت فاصله بگیرند و به تدریج به دولت الکترونیک نزدیک شوند.

وی افزود: می‌توان گفت این وضعیت، یک روند جهانی است. به همین علت، اگر خبرها را دنبال کنید مدام می‌شنوید که مسئولان کشورها ادعا می‌کنند برنامه‌هایی را در زمینه توسعه و تقویت دولت الکترونیک تدوین کرده‌اند و به دنبال پیاده‌سازی آن‌ها هستند.

شبانیان ادامه داد: اما تعریف دولت الکترونیک چیست؟ دقیقاً باید چه اتفاق‌هایی بیفتد و چه گام‌هایی برداشته شود تا بتوانیم بگوییم یک دولت به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و با یک دولت الکترونیکی روبه‌رو هستیم؟ خدمات دولت الکترونیک چه چیزهایی را شامل می‌شود؟ درواقع اتفاق‌هایی که افتاده و باید رخ دهد را سعی کردم در این کتاب به آن بپردازم.

در مراسم رونمایی از کتاب مورد اشاره، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، آیت الله مرعشی، آیت الله زنجانی، آقایی، مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران، پرفسور زارع، فلاح مدیرعامل پیشخوان خدمات ایرانیان، کجوری و ترکیان حضور داشتند.

انتهای پیام/۷۷۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.