کد خبر : 61690
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۱
-

زیدان و سیمئونه: دوئل ۲ استاد در داربی مادرید

زیدان و سیمئونه: دوئل ۲ استاد در داربی مادرید
سرمربی رئال مادرید و اتلتیکومادرید که از بهترین‌های تاریخ فوتبال اسپانیا هستند در یکی از حساس‌ترین داربی‌های پایتخت برابر هم قرار می‌گیرند.

به گزارش سورپرس و به نقل از آس، اتلتیکومادرید یک‌شنبه در هفته بیست و ششم لالیگا میزبان رئال مادرید است. دو سرمربی از بهترین‌های قرن ۲۱ برابر هم قرار می‌گیرند. هر دو یک اسطوره در باشگاه‌های‌شان به حساب می‌آیند و پروژه‌هایی در دست دارند که از موفق‌ترین‌های تاریخ فوتبال اسپانیا به حساب می‌آیند. زین‌الدین زیدان رئال مادرید را تا بالاترین جایگاه‌ها رساند و توانست یازده جام را کسب کند.

 

در این میان سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو جام جهانی باشگاه ها و دو لالیگا بود. سرمربی فرانسوی رکورد هر ۲۲ بازی یک جام را به ثبت رساند. از طرفی دیگو پابلو سیمئونه هدایت اتلتیکومادریدی را بر عهده گرفت که در وضعیت خیلی بدی قرار داشت و دوباره توانست این تیم را در بالاترین سطح فوتبال اروپا قرار دهد.

 

سرمربی آرژانتینی هفت عنوان را برای روخی بلانکو به ارمغان آورد و توانست پس از ۱۸ سال دوباره این تیم را قهرمان لالیگا کند. هم‌چنین دو لیگ اروپا را فتح کرد. اتلتیکو با هدایت سیمئونه دو فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. پیش از آن تنها یک بار به دیدار نهایی صعود کرده بود.

دو سرمربی پیروزی‌های‌شان را با دو شیوه مختلف به دست آوردند اما با امتیاز مشابه. تیم سیمئونه دفاعی بازی می‌کرد و میانگین دریافت ۰.۷ گل در هر بازی را به ثبت رساند. زیدان که زیر نظر کارلو آنچلوتی کار کرده بود نیز به دفاع سازمان یافته تکیه داشت و میانگین دریافت ۱.۳ گل در هر بازی را به ثبت رساند.

 

در مقابل رئال مادرید میانگین ۲.۳ گل در هر بازی را به ثبت رساند هر چند که در دو سال اخیر آمار گلزنی این تیم افت کرده است اما هم‌چنان بهتر از اتلتیکو است که ۱.۶ گل در هر بازی میانگین گلزنی‌اش است.

با حضور سیمئونه، داربی‌های مادرید به یک قبل و بعد تبدیل شدند. سرمربی آرژانتینی توانست راه‌حل شکست سفیدپوشان را پس از ۱۳ سال پیدا کند. اتلتیکو تحت هدایتش در سال ۲۰۱۳ در کوپا دل ری در سانتیاگو برنابئو پیروز شد.

بهترین دوئل پایتخت دیگر برابر شده بود. در این مدت روخی بلانکو در هفت بازی پیاپی برابر مادرید شکست نخورد و چهار بازی را با پیروزی به پایان رساند که در این میان شکست ۴ بر صفر برای تیم مادریدی دردناک بود.

با این حال با حضور زیدان آمارها دوباره به نفع سفیدپوشان شد. سرمربی فرانسوی برابر سرمربی آرژانتینی اغلب موفق بوده است. آن‌ها ۱۲ بار با هم روبه‌رو شدند که تیم سیمئونه تنها دو بار پیروز شده است.

اولین‌بار این اتفاق در سال ۲۰۱۶ در لالیگا رخ داد که نخستین دوئل دو سرمربی بود و آخرینش به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد که بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود. بقیه دیدارها با چهار پیروزی برای مادرید و شش تساوی همراه شد.

زیدان به دنبال فتح سومین عنوانش در لالیگاست. او همیشه لالیگا را سخت‌ترین رقابت‌ها عنوان می کند. سرمربی فرانسوی می‌داند که یک‌ شکست برابر اتلتیکو شانس تیمش برای قهرمانی را خیلی کم می‌کند.

اگر زیدان موفق به فتح لالیگا شود به دو قدمی میگل مونیوس می‌رسد که با ۱۴ جام پرافتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه است. هم‌چنین می‌تواند چهارمین سرمربی لقب بگیرد که سه بار قهرمانی در لالیگا را تجربه کردند. مولوونی و بن‌هاکر به همراه مونیوس چنین افتخاری را کسب کردند.

یکی از بازی‌های سخت برای زیدان در واندا متروپولیتانو خواهد بود، جایی که همیشه نتایج خوبی کسب می‌کند. سرمربی رئال مادرید این بار نمی‌تواند از بازیکنان مهم تیم از جمله سرخیو راموس، دنی کارواخال و ادن هازارد بهره ببرد. خبر خوب برای سرمربی فرانسوی این است که می‌تواند کریم بنزما را در اختیار داشته باشد.

برای سیمئونه داربی خاص‌تر است. سرمربی آرژانیتنی تاکنون با روخی بلانکو ۳۰۸ پیروزی به دست آورده است و در این زمینه با لوییس آراگونس، دیگر اسطوره باشگاه برابر است. اگر اتلتیکو بتواند رقیب قدیمی‌اش را شکست بدهد،

سیمئونه از آراگونس عبور می‌کند و رکورد بیش‌ترین پیروزی را در تاریخ باشگاه به نام خود ثبت می‌کند. اگر روخی بلانکو بتواند با پیروزی در داربی مسیر قهرمانی‌اش را هموار کند معنای خاصی برای این تیم خواهد داشت. هم‌چنین سیمئونه می‌تواند با فتح دومین لالیگا تاریخ سازی کند.

تنها ریکاردو سامورا و النیو اررا توانستند دو بار قرمز و سفیدپوشان را قهرمان لالیگا کنند. از طرفی سرمربی آرژانتینی تعداد عناوینش با اتلتیکو به هفت می‌رسد و در این زمینه از آراگونس پیشی می‌گیرد.

سیمئونه هنوز نتوانسته است رئال مادرید را در واندا متروپولیتانو شکست دهد. او تلاش خواهد کرد در بازی فردا (یک‌شنبه) به آن دست یابد.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.