کد خبر : 133096
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
-

مرعشی:

کارد گرانی‌ها به استخوان مردم رسیده/ رهبری بهبود روابط منطقه‌ای را به رئیسی هدیه کردند

کارد گرانی‌ها به استخوان مردم رسیده/ رهبری بهبود روابط منطقه‌ای را به رئیسی هدیه کردند
دبیر کل حزب کارگزاران گفت: در حال حاضر شاهد یک تورم بالای ۵۰ درصد هستیم که برای ۵ سال متوالی کمر مردم را شکسته و کارد به استخوان ملت رسیده است.

به گزارش سورپرس؛ جماران نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: باید در ۳ موضوع پذیرش تکثر جامعه، رقابت سیاسی و اهتمام به توسعه ایران شاهد تغییر سیاست‌ها باشیم.

 

سید حسین مرعشی عصر امروز در پنجمین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان بیان داشت: در خصوص ضرورت بهبود وضعیت ایران و تحول در زندگی مردم چند موضوع مهم باید در دستور کار کشور قرار گیرد.

 

وی افزود: اولین نیاز مردم یک تجدید نظر و تحول در عرصه روابط بین المللی و منطقه‌ای ایران است که نیازی فوری در جهت رهایی و برون رفت از بن‌بست‌های فعلی کشور محسوب می‌شود.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: دومین نیاز کشور تمرکز و تکیه بر اصلاح شاخص‌های اقتصادی است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را بر مبنای آن لحاظ کرده‌اند، و امسال دو شاخص اساسی تورم و رشد اقتصادی لحاظ شده است.

 

مرعشی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر شاهد یک تورم بالای ۵۰ درصد هستیم که برای ۵ سال متوالی کمر مردم را شکسته و تعادل زندگی را بهم زده و منشا فشارها و نابسامانی‌های بسیاری است، لذا کارد به استخوان مردم رسیده است.

وی به سومین موضوع تحت عنوان پذیرش تنوع فرهنگی و تنوع اجتماعی در ایران اشاره کرد و یادآور شد: در حوادث پاییز ۱۴۰۱ این تنوع خودش را نشان داد و مشخص شد جامعه ایران بر خلاف تبلیغ‌های بعد از انقلاب اسلامی، یک امت نیست و یک ملت هست و حتی پایبندی این ملت حتی به دین و احکام آن یکسان نیست. پذیرش این تنوع و تکثر در جامعه یکی از ضرورت‌های امروز ایران است.

مرعشی: کارد گرانی‌ها به استخوان مردم رسیده / رهبری بهبود روابط منطقه‌ای را به رئیس‌جمهور هدیه کردند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ضمن انتقاد از حذف نیروهای شایسته کشور با بهانه‌های مختلف تصریح کرد: چهارمین مسئله، مسئله سیاست و فرصت دادن به افراد کارآمدبا گرایش‌های مختلف است. در سیاست داخلی جز با باز کردن فضای سیاسی و فرصت دادن به سیاستمداران برای بالا بردن کارآمدی در نظام سیاسی و اقتصادی راهی نیست، بنابراین دست یافتن و رسیدن به کارآمدی تنها از میدان رقابت می‌گذرد نه حذف.

 

وی توجه به ضرورت پرداختن به توسعه ایران به عنوان پنجمین مسئله را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایران به عنوان یک کشور پهناور با جمعیت انبوه در یک منطقه بسیار مهم جهان، از جهت توسعه، دچار عقب افتادگی‌های غیر قابل پذیرش است.

 

مرعشی ادامه داد: به نظر می‌رسد که نظام جمهوری اسلامی به هر دلیل در مسئله اول یعنی مناسبات بین‌المللی وارد مسیر جدید شده و ضرورت‌ها را پذیرفته و گام‌های مهمی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی برداشته است.

وی با بیان اینکه اگرچه رهبری موضوع بهبود روابط منطقه‌ای را به رئیس جمهور هدیه کردند اما این موضوع با هدایت ایشان به وقوع پیوست، یادآور شد: در بحث اقتصاد و کنترل تورم امسال گام‌هایی برداشته خواهد شد و اگر تورم به زیر ۳۰ درصد برسد اتفاق بسیار خوبی است.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از اصلاح سیاست‌ها در حوزه روابط بین الملل و مسائل اقتصادی در عین حال اذعان کرد: اما در سه موضوع بعدی یک فاصله معناداری بین نیازهای جامعه و سیاست‌های دولت و مجلس وجود دارد.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان این که در بخش عدم پذیرش تکثر هزینه‌های سنگینی در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده عنوان کرد: جامعه و مردم ایران دارای طیف‌های گوناگون فکری و سیاسی هستند، در سمت چپ نیروهای اجتماعی ایران گروه‌هایی وجود دارند که مدافع سرسخت نظام هستند و حاضرند بجنگند و خون بدهند.

 

وی ادامه داد: در سمت راست ایران جوانانی هستند که اعتقادی به حکومت و حتی دین ندارند که تحت تاثیر سیاست‌های غلط کشور، واکنش‌هایی نشان داده‌اند و در میانه این دو گروه نیروهای متنوع دیگری وجود دارد.

 

مرعشی گفت: یادمان باشد همه این طیف‌ها با هم ملت ایران می‌شوند و هیچکدام از آنها قابل حذف نیستند و حتی ضرورتی برای حذف هم وجود ندارد، بنابراین جمهوری اسلامی باید این تکثر و تحول را بپذیرد چراکه با مردم نمی‌شود با روش‌های حذفی و فشار قانون مواجه شد. وی ادامه داد: در حوزه سیاست داخلی علی‌رغم شکست حاکمیت یکدست و یکپارچه، به نظر می‌آید هنوز به ضرورت تغییر توجه نمی‌شود.

وی گفت: به عنوان یک برادر کوچک با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر روزی ایران رئیس جمهوری داشته باشد که بخواهد از توانمندی ملت ایران بدون گزینش و حذف‌ و بدون توجه به نگرش اعتقادی و سیاسی آنها استفاده کند ظرفیت تجربه انسانی و تجربه مدیریتی کشور آنقدر کم است که نمی‌شود یک دولت کارآمد تشکیل داد.

 

وی ادامه داد: دلیل کمبود منابع انسانی که مهمترین لازمه کارآمدی است، محدودیت‌هایی است که ایجاد می‌شود و در نهایت نیروی کارآمدی باقی نمی‌ماند و به نقطه‌ای می‌رسیم که در بهمن و اسفند تلویزیون سراسری ایران چند بار مردم را تشویق به نخریدن مرغ می‌کنند و بعد از دو هفته قیمت آن دو برابر می‌شود چرا که آدم‌هایی گذاشته‌ایم که کارآزموده نیستند.

 

مرعشی خاطرنشان ساخت: ما در این مملکت آرزوهای برباد رفته زیادی داریم و زمانی محقق می‌شوند که تنوع مردم و گروه‌های سیاسی را به رسمیت بشناسیم.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به مساله توسعه ایران اشاره کرد و یادآور شد: چین یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات بنیادی خودش را در سیاست‌ها شروع کرد و الان در جایگاه مهمی قرار دارد.

 

وی ادامه داد: هند به دنبال چین به رشد ۸ درصدی رسید و امارات از یک بیابان یک کشور ساخته که امروز حجم اقتصادی آن با ۴ الی ۵ میلیون جمعیت برابر با حجم اقتصادی کشور ایران است.

مرعشی افزود: باید در این ۳ موضوع پذیرش تکثر جامعه، رقابت سیاسی و اهتمام به توسعه ایران شاهد تغییر سیاست‌ها باشیم. و از کرمان و کنگره جمعیت توسعه و آزادی هشدار بدهیم تا قبل از دیر شدن، نخبگان و بزرگان را دعوت کنند تا ایران در مسیر درستی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.