کد خبر : 126553
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
-

چگونه به حفظ آرامش خود در مواجهه با مشکلات کمک کنیم؟

چگونه به حفظ آرامش خود در مواجهه با مشکلات کمک کنیم؟
در بسیاری از موارد حفظ آرامش، امری تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد، از این رو، یادگیری نحوه حفظ آرامش و تعادل درونی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

به گزارش سورپرس، یکی از دلهره‌آورترین لحظات زندگیِ بیشتر ما، زمانی بوده‌ که متوجه شدیم اشتباه وحشتناکی انجام داده‌ایم. در نقطه‌ای از زندگی همه‌ی ما در معرض این طوفان ترس و دلشوره قرار گرفته‌ایم. اشتباهات و فشار کاری غیر قابل اجتناب هستند، رمز موفقت برای پشت‌ سر گذاشتن فشارها این است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنیم.

افراد هر روز در زندگی روزمره خود، با فعالیت‌های استرس زا و چالش برانگیز متعددی، مواجه می‌شوند که در بسیاری از موارد حفظ آرامش، امری تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد، ساعت‌های طولانی کاری، قرارهای ملاقات، پیروی از دستورات و وظایف، مراقبت از خانواده و تصمیم‌گیری‌های درست، منجر به وارد آمدن فشار و از دست دادن خود کنترلی می‌گردد، از این رو، یادگیری نحوه حفظ آرامش و تعادل درونی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

کسانی که از نتایج چالش‌برانگیز بحران‌ها استقبال می‌کنند، به حدی که از فکرِ غلبه بر این چالش‌ها هیجان‌زده می‌شوند، خیلی بهتر از کسانی عمل می‌کنند که خود را وادار می‌کنند تا خونسرد بمانند. حفظ خونسردی، تمرکزِ حواس و کارآمدی هنگامی که تحت فشار قرار گرفته‌اید، همه و همه به طرز فکر شما برمی‌گردد. انسان‌هایی که می‌توانند با موفقیت از پسِ بحران‌های زندگی برآیند، کسانی هستند که می‌توانند احساسات خود را در جهتی که دوست دارند، به‌ پیش ببرند و هدایت کنند.

به عبارت دیگر، آن‌ها اضطراب خود را به انرژی و هیجان تبدیل می‌کنند.

و از هر تهدیدی، برای خود فرصتی می‌سازند با توجه به اهمیت تناوبی بودن استرس، باید زمان‌های مشخصی را برای قطع کردن زنجیره‌ی فعالیت مکرر اختصاص دهید تا بتوانید سطح استرس را کنترل کنید. زمانی که هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز را برای کار کردن اختصاص می‌دهید، خودتان را در معرض دائمی پذیرنده‌های استرس قرار می‌دهید. خودتان را مجبور کنید که گاهی اوقات از این روند فاصله بگیرید. با خاموش کردن تلفن همراه، فرصتی را در اختیار بدن خود قرار می‌دهید که زمان‌هایی را از استرس دور باشد. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که موارد ساده‌ای همچون چک کردن برنامه‌ریزی شده‌ی ایمل‌ها هم می‌تواند میزان استرس را کاهش دهد.

هنگامی که در موقعیت استراس زا قرار گرفته‌اید:

پنج نفس عمیق بکشید، حبس نفس یا تنگی نفس در موقعیت‌های استراس زا، امری عادی و معمول می‌باشد، در چنین موقعیت‌هایی همانند بادکردن بادکنک، باید از نفس‌های عمیق از ناحیه شکم یا دیافراگم، استفاده گردد، هنگام بازدم این نفس عمیق چنین تصور نمایید که استرس به سمت بیرون از بدن شما هدایت می‌شود .

یادداشت کردن افکار خود برروی کاغذ یکی از بهترین روش‌های مقابله با استرس و دستیابی به آرامش می‌باشد، نوشتن در خالی نمودن ذهن از افکار مشوش و کسب آرامش نقش قابل توجهی داشته و در شناسایی نگرانی‌ها و چالش‌های زندگی نیز حائز اهمیت می‌باشد.

برنامه‌ریزی روز تاثیر قابل توجهی بر تسهیل زندگی فردی دارد، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر از زمان معمول خود، از خواب بیدار شوید، سپس، در مورد نحوه صرف زمان خود در طول روز، برنامه ریزی نمایید، نمناک پیشنهاد می‌کند تا فهرستی تهیه نموده و هر یک از موارد را پس از اتمام انجام آن‌ها، در لیست خود خط بزنید، این امر منجر به ایجاد حس تکامل و حفظ آرامش در موقعیت‌های استرس زا می‌گردد.

تنها خنده نیست که دوای استرس و اضطراب است بلکه گاهی بو‌ها هم در این زمینه جادو می‌کنند.

بایستید و بو کنید! برخی بو‌ها می‌توانند حالات و احساسات منفی درون ما را تغییر دهند. حتما شما هم موافقید که عصبانی بودن آن هم وقتی مشغول بو کردن گلی هستید، کار خیلی سخت و دشواری است. یک گلدان پر از گل‌های محبوبتان را نزدیک میز کار قرار دهید و هرگاه احساس خستگی کردید سراغ آن‌ها بروید و با لذت بویشان کنید.

 

انتهای پیام/۱۱۲

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.