کد خبر : 69870
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
-

چرا برخی کرونایی‌ها از بیمارستان رفتن طفره می‌روند؟

چرا برخی کرونایی‌ها از بیمارستان رفتن طفره می‌روند؟
در شرایط همه گیری بیماری کووید-۱۹، ترس از آلودگی و احساس بهبودی از مهمترین دلایل امتناع بیماران از انتقال به بیمارستان است.

به گزارش سورپرس؛  بر اساس مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است، در شرایط همه گیری بیماری کووید-۱۹، ترس از آلودگی و احساس بهبودی از مهمترین دلایل امتناع بیماران از انتقال به بیمارستان است.

این مطالعه با هدف بررسی میزان نگرش و آگاهی بیماران با شرایط خاص در مورد بیماری کووید-۱۹ و دلایل امتناع آنها از انتقال به بیمارستان توسط اورژانس ۱۱۵ تهران و پیامدهای آن انجام گرفت.

در این مطالعه که توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده، ۱۷۵ بیمار از انتقال به بیمارستان امتناع داشتند و ۷۸ بیمار انتقال یافتند.

نتایج پژوهش نشان داد سطح تحصیلات در گروه انتقالی بالاتر از گروه غیر انتقالی بود. ترس از آلودگی و احساس بهبودی نیز از مهمترین دلایل امتناع از انتقال به بیمارستان بودند.

در پیگیری پیامد عدم انتقال، در ۳۹.۴ درصد هیچ پیامدی مشاهده نشد، ۲۶.۳ درصد به درمانگاه و ۲۵ درصد به بیمارستان مراجعه کردند. در حال حاضر اقداماتی لازم است تا اطمینان حاصل شود که با آشکار شدن، همه‌گیر شدن و جهانی شدن بیماری، همه شهروندان به اندازه کافی از میزان و شدت خطر آگاه هستند.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.