کد خبر : 138341
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
-

چرا برخی والدین از ازدواج فرزندان خود جلوگیری می‌کنند؟

چرا برخی والدین از ازدواج فرزندان خود جلوگیری می‌کنند؟
دلایل مختلفی به صورت خوداگاه و ناخودآگاه وجود دارد که باعث می‌شود والدین مانع ازدواج فرزندان خود شوند.

به گزارش سورپرس؛ گاهی خانواده‌ها به دلیل علاقه زیاد و نگرانی‌هایی که در ارتباط با آینده فرزندشان دارند، فردی بی عیب و نقص که از هر لحاظ تمام و کمال باشد را برای ازدواج با فرزندشان می‌پسندند و در صورت وجود هر گونه مشکلی هر چند کوچک در طرف مقابل، او را رد کرده و با ازدواج فرزند خود مخالفت می‌کنند.

تمایل به ازدواج فامیلی
گاهی خانوده‌ها تمایل دارند که فرزندشان با یکی از خویشاوندان ازدواج کند و هرگز به ازدواج فرزند خود با یک غریبه راضی نمی‌شوند. چه بسیار جوانانی که به دلیل عدم تمایل به ازدواج فامیلی موقعیت‌های دیگر خود را نیز از دست داده و سال‌ها ازدواج آن‌ها به تاخیر افتاده است.

دلبستگی به فرزند
این شرایط بیشتر در بین خانواده‌های تک فرزند یا در مواردی که یکی از والدین در قید حیات نباشد،دیده میشود. والدی که با فرزند خود زندگی می‌کند به دلیل وابستگی شدید احساسی، ترس از تنها شدن و از دست دادن حمایت فرزند خود و یا بیماری از ازدواج فرزندش جلوگیری می‌کند. والدین باید توجیه شوند که ازدواج فرزندشان باعث جدایی آن‌ها از فرزند نیست .

بدبینی به ازدواج
گاهی والدین به دلیل تجربه شکست در ازدواج خود یا بستگان، نسبت به ازدواج بدبین شده‌اند و در حالی که شکست یک فرد در ازدواج را نمی‌توان به افراد دیگر تعمیم داد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.