کد خبر : 114936
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
-

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ:

پیک مصرف برق تهران به ۵۳۵۰ مگاوات رسید/ کمتر از ۶ درصد برق تهران تلف می شود!

پیک مصرف برق تهران به ۵۳۵۰ مگاوات رسید/ کمتر از ۶ درصد برق تهران تلف می شود!
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، پیک مصرف برق پایتخت در تابستان امسال را 5350 مگاوات عنوان کرد و گفت: کمتر از 6 درصد برق در شبکه توزیع تهران تلف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی سورپرس، کامبیز ناظریان در نشست خبری صبح امروز (۸ شهریور) با اشاره به ۱۰۰ برنامه عملیاتی وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف برق در تابستان امسال، اظهار کرد: ارتقای ۶۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق یکی از مهم ترین این برنامه ها در بخش عرضه برق بود. بر این اساس پیش بینی شد ۵۰۰۰ مگاوات از طریق ورود نیروگاه های جدید به مدار و ۱۰۰۰ مگاوات هم با استفاده از ارتقای سیستم کولینگ نیروگاه های موجود تامین شود که خوشبختانه بخش اعظمی از این برنامه محقق شد.

وی، این میزان افزایش ظرفیت تولید برق را یک رکورد برای صنعت برق کشور خواند و افزود: یکی دیگر از برنامه های عبور از پیک مصرف ۱۴۰۱، اورهال و تعمیرات اساسی نیروگاه ها بود که تا پایان اردیبهشت انجام شد.

پیک مصرف برق تهران به ۵۳۵۰ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به پیک ۶۹۵۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور، گفت: در شهر تهران پیک مصرف برق به ۵۳۵۰ مگاوات رسید که نسبت به پارسال ۳٫۳ درصد رشد داشت.

ناظریان تصریح کرد: در پیک پارسال بالغ بر ۲۵۰ مگاوات خاموشی اتفاق افتاد اما امسال با افزایش ۴۰۰ مگاواتی تولید برق، هیچ گونه خاموشی اعمال نشد.

پاداش صرفه جویی در مصرف برق برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک تهرانی

وی با اشاره به اجرای برنامه های تشویقی برای مشترکین خانگی در شهر تهران، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲ میلیون مشترک در برنامه کاهش مصرف برق نسبت به تابستان پارسال مشارکت داشتند که موجب کاهش ۷ درصدی مصرف انرژی در بخش خانگی شد.

ناظریان ادامه داد: از ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار صورتحساب صادرشده برای مشترکین خانگی تهرانی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه جویی شدند و بیش از نیم میلیون مشترک هم صورتحساب صفر دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۰ درصد از پیک مصرف برق تهران مربوط به مشترکین اداری است، گفت: با کاهش ساعات کاری ادارات و نیز ابلاغ مصوبه سختگیرانه مبنی بر لزوم کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، شاهد ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی در حوزه ادارات تهران بودیم.

قطع برق ۳۰۰ سازمان در تابستان امسال

وی از قطع برق بیش از ۳۰۰ سازمان خبر داد و تصریح کرد: این بدان معناست که بالای ۹۰ درصد از سازمان ها در برنامه کاهش مصرف همکاری خوبی داشتند.

ناظریان، استفاده از ظرفیت مولدهای خودتامین در شهر تهران را از دیگر برنامه های موثر برای عبور از پیک مصرف دانست و تاکید کرد که این موضوع با قدرت بیشتر برای سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه مصرف برق ۸۰ درصد از کل مشترکین تهرانی کمتر یا نزدیک به الگوی مصرف بود، متذکر شد: تعداد مشترکین بیش از ۲ برابر الگوی مصرف نیز نسبت پارسال ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گفته ناظریان، بیش از ۴۵ درصد شبکه شهر تهران هوشمند است که این هوشمندسازی نقش موثری در مدیریت بار دارد.

کشف و ضبط بیش از ۹۴۰۰ ماینر غیرمجاز

وی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۴۰۰ ماینر غیرمجاز در شهر تهران کشف و ضبط شدند که مصرف آنها معادل ۱۸ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین از تامین ۹ هزار گیگاوات ساعت برق در سال جاری برای شهر تهران خبر داد.

ناظریان با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در دولت سیزدهم، گفت: از این رقم، ۱۵ هزار مگاوات از طریق نیروگاه های حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات در بخش صنایع و ۱۰ هزار مگاوات هم به وسیله نیروگاه های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

وی افزود: تا پایان امسال ۱۰ مگاوات و تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر شهر تهران افزوده می شود.

الزام دستگاه های دولتی به تامین بخشی از برق خود از منابع تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به سوال سورپرس مبنی بر میزان تحقق مصوبه دولت برای الزام دستگاه های دولتی به تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از منابع تجدیدپذیر، توضیح داد: این مصوبه در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد اما ضرورت داشت که آیین نامه اجرایی آن هم تدوین و ابلاغ شود که متاسفانه این کار صورت نگرفت و به همین دلیل مصوبه نافذ نشد.

وی افزود: با این وجود، تاکنون ۳ مگاوات برق تجدیدپذیر با هماهنگی دستگاه های دولتی وارد مدار بهره برداری شده است.

ناظریان تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۲ برنامه داریم که بر اساس یک دستورالعمل متقن و آیین نامه اجرایی، این اتفاق بیفتد تا بخشی از بار سازمان ها از شبکه برداشته شود.

کمتر از ۶ درصد برق تهران تلف می شود!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به دیگر سوال سورپرس درباره میزان تلفات در شبکه توزیع برق تهران هم گفت: شهر تهران با کمتر از ۶ درصد تلفات در شبکه توزیع برق خود، رتبه اول را در سطح کشور دارد که از این حیث با کشورهای توسعه یافته قابل قیاس است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: کاهش میزان تلفات فعلی کار بسیار پیچیده ای است و نیاز به امکانات و سرمایه گذاری زیادی دارد.

ناظریان از سرقت ۵۰۰۰ وسیله و تجهیز برقی در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و تصریح کرد: اگرچه آمار سرقت تجهیزات برق در ۳ ماهه اول امسال افزایشی بود اما در یکی دوماه اخیر کاهش یافته است.

گزارش از: سیداحمد طبایی

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.