کد خبر : 46420
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
-

زمینه انجام تست کرونا در آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر مشهد فراهم شد

زمینه انجام تست کرونا در آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر مشهد فراهم شد
مسئول فنی آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد اظهار کرد: در این آزمایشگاه قابلیت شناسایی 17 ویروس وجود دارد و در حال حاضر نیز زمینه انجام تست کرونا در این مرکز تشخیصی فراهم شده است.

به گزارش سورپرس، سعید عامل جامه دار، استادیار گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگویی خبری با اشاره به اینکه از شهریورماه سال گذشته با حمایت ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد آزمایشگاه ویروس شناسی در بیمارستان اکبر راه اندازی شد، گفت: پس از پاندمی کرونا با توصیه معاونت درمان انجام آزمایشات کرونا نیز در این مرکز با اولویت بیماران بیمارستان دکتر شیخ و اکبر برای عموم مردم انجام می شود.

وی با بیان اینکه امکان انجام روزانه ۱۰۰ تست کرونا در این مرکز تشخیصی وجود دارد، بیان کرد: بیماران سرپایی و بستری بیمارستانهای دکتر شیخ و اکبر از اولویت های انجام تست کرونا هستند.

استادیار گروه سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۲۵ تست کرونا در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت برای پاسخ  آزمایش بیمار۸ ساعت زمان نیاز است .

وی گفت: پزشکان متخصص در صورتی که علائمی از بیماری کرونا را در بیمار مشاهده کنند تست کرونا را برای وی الزامی می دانند.

مسئول فنی آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر عنوان کرد: در این مرکز انجام آزمایش کرونا برای تمامی سنین و حتی بیماران بیرون از بیمارستان نیز انجام می شود.

 

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.