کد خبر : 73479
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران؛

رئیسی؛ رئیس جمهور منتخب شد/ محسن رضایی و همتی، دوم و سوم

رئیسی؛ رئیس جمهور منتخب شد/ محسن رضایی و همتی، دوم و سوم
بر اساس نتایج اولیه اعلام شده توسط ستاد انتخابات کشور سید ابراهیم رئیسی با بیش از ۱۷میلیون و ۸۰۰ هزار رای از ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای شمرده شده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی سورپرس، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر شنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد، به ارایه نتایج اولیه آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج تمام صندوق آرای انتخابات ریاست جمهوری و بر اساس شمارش ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای، سید ابراهیم رئیسی بیش از ۱۷میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی بیش از ۳ میلیون و۳۰۰ هزار رای، عبدالناصر همتی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی حدود ۱ میلیون رای کسب کرده‌اند.

براساس نتایج اولیه آراء میزان کل آراء ماخوذه ۲۸.۶۰۰.۰۰۰  است که در این میان سهم ابراهیم رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رأی بود.

محسن رضایی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای کسب کرد.

عبدالناصر همتی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأی بدست آورد و امیرحسین قاضی زاده حدود یک میلیون  رأی کسب کرد.

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هنوز تجمیع آرا در حال انجام است و  وقتی نهایی شد آقای وزیر طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

وی گفت: تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء ریاست جمهوری را تجمیع کنیم، بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شوراها شویم.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.