کد خبر : 141677
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
-

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا - قطر؛

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران
تیم ملی فوتبال ایران که یکی از مدعیان قهرمانی در هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیاست، در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی این مسابقات برابر فلسطین به پیروزی پرگل دست پیدا کرد.

به گزارش سورپرس؛ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و فلسطین در هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا از ساعت ۲۱ امروز یکشنبه در ورزشگاه اجوکشین سیتی دوحه قطر برگزار شد که این دیدار با برتری ۴ بر یک ایران همراه شد. کریم انصاریفرد(۲)، شجاع خلیل زاده(۱۲)، مهدی قایدی(۳۸) و سردار آزمون(۵۵) برای ایران گل زدند. تامر صیام(۴۵+۶) برای فلسطین گل زد.

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده(۴۴ مجید حسینی)، صادق محرمی(۸۱ رامین رضاییان)، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس(۹۰ امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی(۴۶ سردار آزمون)، مهدی طارمی و کریم انصاریفرد(۴۶ محمد محبی).

محمدحسین کنعانی زاده از داور قطری این دیدار کارت زرد گرفت.

پیروزی پرگل ایران برابر فلسطین در نیمه اول/ بیرانوند غافلگیر شد
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با فلسطین

شروع با یک دقیقه سکوت

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و فلسطین در حضور ۲۷ هزار تماشاگر و با یک دقیقه سکوت به خاطر احترام به شهدای غزه و همدردی با مردم مظلوم فلسطین آغاز شد. این اتفاق با پیشنهاد ایران و موافقت مسوولان برگزاری جام ملت ها رخ داد.

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران

انصاریفرد چراغ اول را روشن کرد

ملی پوشان کشورمان که از انگیزه و انرژی بالایی برای این دیدار برخوردار بودند در دومین دقیقه بازی دروازه فلسطین را باز کردند و در اولین حمله جدی خود توسط کریم انصاریفرد دروازه حریف را باز کردند تا شروع طوفانی در این دیدار داشته باشند.

پیروزی پرگل ایران برابر فلسطین در نیمه اول/ بیرانوند غافلگیر شد
کریم انصاریفرد زننده گل اول ایران به فلسطین

ارسال قدوس و گل خلیل زاده

تیم ملی فوتبال ایران که در دقایق ابتدایی نمایش هجومی داشت در دقیقه ۱۲ از جناح راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال زیبای سامان قدوس با حضور به موقع شجاع خلیل زاده درون محوطه جریمه و ضربه محکم این مدافع به گل دوم ایران تبدیل شد.

خروج فلسطین از زیر فشار ایران

قرمزپوشان فلسطین که در این دیدار غافلگیر شدند و خیلی زود دو گل از ایران دریافت کردند، در اواسط نیمه اول از زیر فشار خارج شدند و حملاتی را روی دروازه شاگردان قلعه نویی طراحی کردند اما در نزدیک شدن به دروازه و تهدید آن موفق نبودند.

قایدی اعتماد سرمربی را جواب داد

تیم ملی ایران که دقایقی عطش گلزنی اش را از دست داده بود و فضا و گردش توپ را در اختیار حریف قرار داده بود، در دقیقه ۳۸ در یک ضد حمله سرعتی که از کریم انصاریفرد شکل گرفت و به جهانبخش رسید، با پاس زیبای این بازیکن به مهدی قایدی همراه شد تا بازیکن سابق استقلال با ضربه ای فنی دروازه حریف را برای بار سوم باز کند و مزد اعتماد قلعه نویی برای دعوتش به تیم ملی را بدهد.

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران

تعویض اجباری برای ایران

شجاع خلیل زاده که دقایقی با مصدومیت در زمین حضور داشت و از ناحیه مچ پای راست دچار آسیب دیدگی شده بود، پس از مداوای ابتدایی نتوانست به بازی ادامه دهد و به ناچار در دقیقه ۴۴ جای خود را به سیدمجید حسینی دیگر مدافع تیم ملی داد.

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران
شجاع خلیل زاده به دلیل مصدومیت تعویض شد

بیرانوند غافلگیر شد

در شرایطی که بازی به دقیقه آخر وقت اضافه در نیمه اول رسیده بود، خطای مجید حسینی روی بازیکن حریف یک ضربه ایستگاهی به فلسطین داد که این ارسال در یک رفت و برگشت روی سر مهاجم حریف قرار گرفت و در حالی که بیرانوند غافلگیر شده بود دروازه ایران باز شد.

دو تعویض برای ایران در شروع نیمه دوم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از آن که تیمش در نیمه اول یک گل از فلسطین دریافت کرد، به دنبال اضافه کردن به تعداد گل ها بود و به همین خاطر دو مهاجم تازه نفس را به زمین فرستاد تا زوج مهدی طارمی و سردار آزمون شکل بگیرد و محمد محبی هم به جای قایدی وارد زمین شود.

پیروزی قابل پیش‌بینی برابر فلسطین با یک نگرانی برای تیم ملی ایران
مهدی قایدی که زننده یکی از گل های ایران بود، در ابتدای نیمه دوم تعویض شد

سردار نیامده گل زد

در شرایطی که ملی پوشان ایران برای رسیدن به گل های بیشتر نبض بازی را در اختیار گرفته بودند، در دقیقه ۵۵ همکاری عالی بازیکنان ایران توپ را به سردار آزمون رساند تا این بازیکن چند دقیقه بعد از ورودش به زمین زننده چهارمین گل تیم ملی ایران باشد.

عطش ملی پوشان برای گل های بیشتر

تیم ملی ایران که برای صدرنشین و صعود مقتدرانه از گروه خود به پیروزی با گل های پرتعداد در این دیدار نیاز داشت، حملاتش را روی دروازه فلسطین حفظ کرد اما عجله برای رسیدن به گل تمرکز بالا را از ملی پوشان گرفته بود تا اکثر موقعیت ها به ثمر ننشیند.

خط دفاع پاشنه آشیل ایران

نکته نگران کننده در مورد تیم ملی که البته از مدتها قبل کارشناسان در مورد آن صحبت کردند، خط دفاعی این تیم است که در دیدار با فلسطین به عنوان یکی از تیم های درجه سوم هم به چشم آمد و هر گاه مهاجمان حریف اراده کردند وارد محوطه جریمه ایران شدند و موقعیت های خطرناکی را به وجود آوردند. اتفاقی که قطعا در دیدارهای آینده برای تیم ملی دردسر خواهد شد.

خطای شدید روی سردار و اخراجی که برگشت

در دقیقه ۹۰ این دیدار سردار آزمون در یک توپ ربایی در موقعیت نزدیک شدن به دروازه فلسطین قرار گرفت که محمد صالح با یک تکل بزرگ او را متوقف کرد و داور قطری به این بازیکن کارت قرمز داد اما پس از بازبینی تصاویر کارت قرمز او به زرد تبدیل شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.