کد خبر : 139145
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
-

پزشکیان: حجاب امر تربیتی است نه دستوری!

نماینده تبریز در مجلس گفت: مورد قانونگذاری در حوزه حجاب، کار تربیتی است و از نوع کار‌های دستوری نیست. اگر بخواهید دستوری عمل کنید، نتایجی که می‌گیرید خیلی وقت‌ها ممکن است حالت عنادی و عکس‌العملی پیدا کند و به جای اینکه موضوع را به نتیجه برساند، آن را بدتر کند.

به گزارش سورپرس؛ مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی درخصوص ایرادات وارده به لایحه حجاب و عفاف گفت: جزئیات این ایرادات هنوز به مجلس اعلام نشده، اما به صورت کلی تیمی در مجلس دارند روی لایحه حجاب و عفاف کار و بررسی می‌کنند و این موضوع در صحن مجلس مطرح نشد که ما نظر بدهیم.

درمورد قانونگذاری در حوزه حجاب، اصولا کار تربیتی و تغییر رفتاری یک امر پرورشی است و از نوع کار‌های دستوری نیست. اگر بخواهید دستوری عمل کنید، نتایجی که می‌گیرید خیلی وقت‌ها ممکن است حالت عنادی و عکس‌العملی پیدا کند به جای اینکه موضوع را به نتیجه برساند، آن را بدتر کند.

این کاری الان انجام دادند و آن چیزی که نوشته شده باید به گونه‌ای باشد که جنبه تربیتی و پرورشی در آن پررنگ‌تر باشد. من اطلاع ندارم که چه طرح و برنامه و ایده‌ای برای اجرای آن دارند، اما به صورت کلی در بحث تغییر رفتار به این سادگی با یک قانون و دستور نمی‌شود مساله را حل کرد، خیلی چیز‌ها باید اصلاح شود تا من تغییر رفتار پیدا کنم.

من بار‌ها این را گفتم، من اگر می‌خواستم نوه‌ها و بچه‌های خودم را آن طور که من می‌خواهم و می‌پسندم و آنگونه که خودم فکر می‌کنم سوق بدهم و گرایش پیدا کنند، خیلی وقت‌ها نمی‌پذیرفتند.

من هم هیچوقت دعوا نمی‌کردم که شما ضد من هستید؛ خب ذهنیتش نمی‌پذیرد، باید طوری با او حرف می‌زدم که بپذیرد، با دعوا و توهین و زور که نمی‌شد به پسر و دخترم حرفی را تحمیل کنم.

اگر می‌گفتم و نمی‌پذیرفت باید چه کار می‌کردم؟ باید کتک بزنم یا او را از خانه اخراج کنم؟ اعضای جامعه هم مانند فرزندان ما هستند یعنی باید با مردم براساس زبان خوش صحبت کرد، آن‌ها را هدایت کرد و با روش‌هایی که بتواند او را اصلاح کند کار اصلاحی انجام داد با گرفتن و زدن و جریمه کردن فکر نمی‌کنم مشکلی حل شود.

دستور دادن اصلاح که نمی‌کند هیچ! کینه و نفرت هم در دل ایجاد می‌کند، باور‌های دینی را تضعیف می‌کند و زمینه برای اعتراضات دیگر درست می‌کند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.