کد خبر : 62394
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
-

انصاری در آیین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی شهرداری منطقه 17 ؛

۶٠٠ کیلووات ساعت سالانه تولید انرژی تجدیدپذیر هدفگذاری شهرداری تهران

۶٠٠ کیلووات ساعت سالانه تولید انرژی تجدیدپذیر هدفگذاری شهرداری تهران
در پروژه هاي سال جاري توسعه انرژي هاي تجديد پذير، نيروگاه‌هاي خورشيدي كوچك مقياس در مناطق ۱، ۲،،۵، ۱۶ و ۱۹ به بهره برداری رسيده و در مناطق ۳، ۴، ۶، ۱۱، ۱۳ و ۲۰ هم در دست اقدام است.

به گزارش سورپرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «شینا انصاری» در آیین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی شهرداری منطقه ۱۷ با بیان اینکه شهر تهران به عنوان پایتخت ایران از لحاظ راهبردی نقش مهمی در حوزه استفاده از انرژیهای نو در کشور دارد تصریح کرد: توسعه بکارگیری انرژیهای نو و تجدیدپذیر در شهری که از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است در دستور کار شهرداری تهران به عنوان سازمان متولی مدیریت شهری قرار گرفت ، معتقدم استفاده از انرژی های نو و صرفه جویی در مصرف حاملهای انرژی، مقدمات لازم جهت توسعه این فناوری در بین اقشار مختلف مردم و ارتقای سطح فرهنگ استفاده از آن را نیز فراهم میکند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شدت و مدت تابش سالانه قابل توجه نور خورشید، درپایتخت که پتانسیل مناسبی برای بهره مندی از آبگرمکن های خورشیدی و سیستم فتوولتائیک است گفت: شهرداری ها برای دستیابی به مزیت های ذکر شده اقداماتی متعددی از قبیل: ساختمانهای سبز و ساختمانهای با مصرف انرژی کم یا انرژی صفر، تأمین حداکثر انرژی مورد نیاز بوستانهای جدید از طریق انرژیهای تجدیدپذیر، تأمین بخشی از روشنایی یا برق مصرفی در تاسیسات شهری نظیر ایستگاههای مترو و روشنایی ایستگاههای اتوبوس و تاکسی در سطح شهر و ایجاد پارکهای انرژی تجدیدپذیر را می توانند انجام دهند.

وی در ادامه به نصب و راه اندازی ٩٣۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و تولید ۶٠٠ کیلووات ساعت انرژی خورشیدی، طی سالهای اخیر در پایتخت اشاره و اظهار داشت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در سال ١٣٩٩ اقدام به نظارت و راهبری موضوعات تامین ٢ درصد انرژی مصرفی در فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران به صورت سالانه از انرژی های تجدید پذیر، امکان‌سنجی و تعیین ظرفیت مکان هایرتوسعه انرژی های تجدیدپذیر در سطح شهرداری تهران و توسعه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶٠٠ کیلووات تا پایان سال ٩٩ نمود.

انصاری ۶٠٠ کیلووات ساعت سالانه تولید انرژی تجدیدپذیر را هدفگذاری شهرداری تهران دانست و گفت: برغم موضوع تحریم ها و نوسانات نرخ ارز، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران بر این مهم تاکید دارد. ۶۰۰ کیلووات ساعت انرژی خورشیدی می تواند از انتشار ۷۰۰ تن گاز گلخانه ای دی اکسید کربن جلوگیری کند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار در پایان اظهارکرد: نیروگاه ۲۰ کیلوواتی ساختمان بحران منطقه ١٧ می تواند سالانه ۳۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کند که موجب کاهش انتشار سالانه ۲۲ تن دی اکسید کربن خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.