کد خبر : 94472
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
-

ورزش کردن بهترین روش برای کنترل مغز و اعصاب

ورزش کردن بهترین روش برای کنترل مغز و اعصاب
هنگامی که کنترل آن از دست برود، می‎‏تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش سورپرس، فعالیت جسمی و انواع ورزش ها به شما یاری میدهند که عصبانیت کوتاه مدتی دارا باشید و اصطلاحا از کوره در نروید. با بیشتر شدن توان جسمی قدرت کنترل کردن شما، بر مدیریت کردن شما بر عصبانیتتان افزایش پیدا خواهد کرد.

پس توجه به ورزش و ارائه راهکارهای کاربردی بسیار اهمیت دارد. در این مطلب بعضی حرکات ورزشی را که با انجام آنها می‎توانید عصبانیت خویش را کاهش دهید، معرفی می‎کنیم.

کنترل عصبانیت با ورزش میتواند شامل مراحلی مانند تمرین های فیزیکی و جسمانی، تمرین های روحی، تمرینات تنفسی، ایجاد مرحله های آرامش تصاعدی و انجام چند حرکت ساده یوگا باشد. ورزش هایی مانند بوکس، وزنه برداری، حرکات توپ پیلاتس و حتی دویدن در محیط های باز هم میتوانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیرگذار باشند.

بوکس

ضربه زدن به کیسه بوکس باعث سوختن کالری زیادی می شود و برای عصبانیت مفید است. توصیه می شود که به کیسه بوکس ۶ تا ۱۰ بار برای خارج شدن در انرژی منفی ضربه بزنید.

وزنه زدن

وزنه زدن با دمبل یا هالتر کمک می کند تا ارامش و افسردگی را کاهش دهد. سعی کنید کمر خویش را مستقیم در حین انجام وزنه نگه دارید. کاهش عضلات شکمی. وزنه را در سه تا چهار مجموعه با ۶ تا ۸ تکرار افزایش دهید.

استفاده از توپ پزشکی

توپ پزشکی را با عضلات انقباض و کمر صاف بکشید. توپ را بالا ببرید و بر زمین محکم بکوبید. مواظب باشید توپ را به صورت خود نزنید. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ بار در سه تا چهار مجموعه قرار دهید.

دویدن بر روی سطح شیبدار

شما بعد از دویدن روحیه بهتری خواهید داشت. شما میتوانید بر روی تردمیل بدوید. به سرعت بدوید. شما میتوانید ۶۰ تا ۶۰ ثانیه در کوتاه مدت و با وقفه این کار را اجرا کنید.

غلت زدن و چرخش خوابیده

چنانچه بعد از بیدار شدن روز خویش را با حس عصبانیت و خشم بی‎ علت شروع کردید، میتوانید این نرمش را حتی در وضعیت خوابیده در رختخواب انجام دهید تا خشم پنهان تان را از بین ببرید.

 

انتهای پیام/۱۱۲

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.