کد خبر : 93296
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
-

رییسی اعلام کرد؛

هیچ کس حق ندارد در کشور القای یاس کند

هیچ کس حق ندارد در کشور القای یاس کند
رئیس جمهور در سفر استانی به قم با حضور در جمع استادان، طلاب و فرهیختگان حوزوی، به برخی دغدغه‌ها و نکات آن‌ها گوش داد.
به گزارش سورپرس، رئیسی با ابراز امیداری برای حل مشکلات در کشور گفت: هیچ کس حق ندارد در کشور القای یاس کند.
رئیس جمهور اتاق‌های فکر حوزه علمیه را در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، همیار و راهگشای دولت دانست و از طلاب حوزه درخواست کرد در حل مشکلات راهکار دهند.
رئیس جمهور در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی قم نیز با اشاره به ظرفیت‌های نظام و انقلاب برای ایجاد تحول گفت: باید نگاه واقع بینانه‌ای به مسائل داشته باشیم و درکنار نقاط قوت، نقاط ضعف را هم ببینیم تا راهکار‌های درستی پیش بینی و اجرا کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این جلسه بر استفاده هرچه بیشتر از نظرات کارشناسی در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف، ماموریت مهم دولت سیزدهم است که با اجرای عدالت در جامعه محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های نظام و انقلاب برای ایجاد تحول گفت: باید نگاه واقع بینانه‌ای به مسائل داشته باشیم و درکنار نقاط قوت، نقاط ضعف را هم ببینیم تا راهکار‌های درستی پیش بینی و اجرا کنیم.

وی همچنین بر ارائه نظرات عملیاتی در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال پاسخگویی و حل و رفع مسائل و مشکلات کشور است و حوزه‌های علمیه در ارائه این نظرات میتوانند بسیار راهگشا باشند.

وی همچنین از آماده سازی سند تحول دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در کشور ما سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی وجود دارد که تنها به یک بعد از وظایف و مسئولیت‌های خود می‌پردازند که باید این روند اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت جهاد کشاورزی را دو نمونه از این سازمان‌ها و نهاد‌ها عنوان کرد و گفت: در برنامه و بودجه در حال حاضر تنها به بخش بودجه و در جهاد کشاورزی تنها به بخش کشاورزی پرداخته می‌شود و از بخش جهاد غفلت می‌شود که نیاز است این روند اصلاح شود.

فعالان فرهنگی و اجتماعی قم در دیدار با رئیس جمهور موضوعات مختلفی همچون؛ وضعیت حجاب، کتاب و کتابخوانی، شایسته سالاری و رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی را مطرح کردند.

حجت الاسلام لقمان پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این دیدار به اهمیت جایگاه فرهنگی قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی این است که مشکلات و معضلات اقتصادی فرهنگ را به حاشیه براند.شکوریان مسئول مقر کتاب نیز بر لزوم افزایش بودجه فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: در این راستا باید نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشیم چراکه قم حقیقتا پایتخت فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام وطن خواه دیگر فعال فرهنگی حاضر در این نشست به ظرفیت‌های عظیم جبهه انقلاب اشاره کرد و گفت: جبهه انقلاب اسلامی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است که اگر با تمام توان وارد عرصه فرهنگی شود قطعا بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

حجت السلام رضایی دبیر جامعه فعالین فرهنگی اربعین نیز در این نشست اربعین را ظرفیت ویژه کشور دانست و گفت: می‌توان از ظرفیت اربعین در برهه‌های حساس کشور بهره‌مند شد و گره‌های بسیاری را باز کرد.

بیطرفان یکی دیگر از فعالان جهادی و فرهنگی نیز در این جلسه بر بالا بردن توان و ظرفیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: پایگاه و جایگاه مردمی که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند را باید حفظ کنیم چرا که همواره پاسداران واقعی نظام بوده اند.

حجت الاسلام و الملسمین رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز در سیزدهمین سفر استانی خود با استقبال مردم و مسئولان استان وارد قم شد.
رئیس جمهور در بدو ورود به شهر مقدس قم در مصاحبه با رسانه ها، سفر به قم و زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها را توفیق الهی دانست و افزود: قم شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و حقیقتاً نماد بصیرت است.

وی افزود: مردم قم، حوزه علمیه، علما، طلاب و جوانان قم نشان دادند در تاریخ انقلاب اسلامی همواره پیشتاز در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از انقلاب اسلامی بودند.حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: امیدوارم در این سفر نسبت به مسائل و مشکلات این استان و شهر قم که مورد توجه همگان به عنوان مرکز نشر معارف دینی است توجه ویژه شود.

رئیس جمهور افزود: در چند روز گذشته تیمی از طرف دولت مشکلات را بررسی کردند و خدمت بزرگان و مسئولان رسیدند و طرح‌هایی همچون فرودگاه قم که جلوی چشم مردم است و امیدواریم در زمان کوتاهی سر و سامان بدهند.

وی تاکید کرد: مسئله مسکن هم حل شود و در این رابطه باید از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

رئیس جمهور افزود: باید همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد مخصوصاً ظرفیت‌های نیروی انسانی آماده کار در این استان در دستور کار همه مدیران استان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلیمن رئیسی گفت: خدمت علما و حوزه علمیه قم خواهیم بود و امیدوارم مردم قم احساس کنند که مشکلاتشان حل خواهد شد. بازدید از مناطق مختلف قم، بررسی مسائل، مشکلات و چالش‌های استان قم و دیدار با نمایندگان قشر‌های مختلف مردم، شرکت در شورای اداری استان و مصاحبه با نمایندگان رسانه‌ها از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.

در سفر هیئت دولت به قم، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و اقتصاد به نمایندگی از رئیس جمهوری به شهرستان‌ها و بخش‌های استان سفر می‌کند.

در این سفر وزرای کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اقتصاد، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.