کد خبر : 118338
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۴
-

هوای تهران به شرایط مطلوب رسید

هوای تهران به شرایط مطلوب رسید
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۳ آبان) کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز باتوجه به وزش باد نسبتاً شدید و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

با افزایش تدریجی تندی باد در طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد ناشی از وزش باد نسبتاً شدید می‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا شود.

تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد؛ اگرچه با افزایش تردد خودروها تاحدودی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۴ آبان ماه) همزمان با ترافیک صبحگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز سبب انباشت آلاینده‌ها خواهد شد.

با تداوم شرایط نسبتاً پایدار جوی تا ساعات پایانی چهارشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب در مناطق پرتردد ادامه خواهد داشت.

هوای تهران به شرایط مطلوب رسید

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول (سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.