کد خبر : 97146
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
-

همکاری ورزشی ایران و چین براساس تفاهم‌نامه ۲۵ ساله

همکاری ورزشی ایران و چین براساس تفاهم‌نامه ۲۵ ساله
وزیر ورزش گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان ورزشی چین در تولید صنایع و تجهیزات ورزشی به ایران کمک خواهند کرد.

به گزارش سورپرس، سیدحمید سجادی که در ادامه سفر خود به چین با وزیر ورزش چین دیدار و گفتگو کرد، در این خصوص افزود: جلسه بسیار ارزشمندی با وزیر ورزش چین که همزمان رئیس کمیته المپیک این کشور نیز هست داشتیم و درباره تعاملات دو جانبه بین کشور ایران و چین گفتگو کردیم.

وی گفت: در این دیدار از وزیر ورزش چین دعوت کردم که به اتفاق دیگر همکارانشان برای شروع همکاری‌های ۲۵ ساله به ایران سفر کنند. هدف ما این است که در کنار عرصه‌های دیگر این تفاهم‌نامه، ورزش نیز بتواند همکاری‌های مشترک خود را با کشور چین شروع کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این جلسه که صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم حضور داشت قرار شد در یکسری از رشته‌ها که ایران توانمند است به چین کمک کند و در رشته‌هایی که چین توانمندی دارد، برای توسعه آن رشته به ایران کمک کند.

سجادی با اشاره به صحبت‌های وزیر ورزش چین در این دیدار، گفت: وی این قول را داد که صنعتگران و تولیدکنندگان ورزشی چینی از کشور ما بازدید داشته باشند و در تولید صنایع و تجهیزات ورزشی به ایران کمک کنند و در ساخت و ساز‌ها نیز مشارکت داشته باشند.

 

همکاری ورزشی ایران و چین براساس تفاهم‌نامه ۲۵ ساله

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه درخصوص استفاده از رشته‌های سنتی دو کشور گفتگو شد و تعاملات خوبی صورت گرفت. ما اعلام کردیم که در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای می‌توانیم با چین همکاری داشته باشیم و در رشته ووشو و زیرمجموعه‌های این رشته نیز در ایران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. در این جلسه آداب و سنن دو کشور مورد توجه قرار گرفت و بر همکاری‌ها در این زمینه تاکید شد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.