کد خبر : 58192
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

رییسی:

توان اقتصادی بالا برود، کشور قدرتمند می‌شود/ ضرورت حمایت از بخش خصوصی

توان اقتصادی بالا برود، کشور قدرتمند می‌شود/ ضرورت حمایت از بخش خصوصی
رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت، توان اقتصادی کشور است و هر چه توان اقتصادی بالا برود، کشور قدرتمند می‌شود.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه افزود: امروز قدرتمند شدن کشور و ایران قوی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و یکی از مؤلفه‌های قدرت هم معنویت است که دلدادگی و توکل به خدا منجر به قدرت می‌شود. وی گفت: مؤلفه دوم قدرت مردم و بسیار مهمی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت نیز قدرت اقتصادی است که هر چه توان اقتصادی بالا برود، کشور قدرتمندتر می‌شود. وی گفت: آنچه که اقتدار می‌آفریند توان علمی و فناورانه کشور است.

وی در ادامه به افزایش اعتماد مردم اشاره کرد و افزود: امروز افزایش اعتماد مردم به مسئله کارآمدی نظام اداری، مسئله مهمی است و دادیار، بازپرس و قاضی از ستون میانی تا ستون عالی دستگاه قضایی و تمام کسانی که نقش آفرین هستند باید بدانند در افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام اداری کشور و کارآمدی نظام اداری کشور تعیین کننده هستند و می‌توانند در افزایش اعتماد عمومی به نظام اداری نقش آفرین باشند.

ضرورت حمایت‌های حقوقی و قضایی از بخش خصوصی

رئیس قوه قضائیه گفت: باید همواره بخش خصوصی مورد حمایت حقوقی و قضایی قرار گیرد. رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه افزود: برابر قانون، ما اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی داریم که سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی هم بر کاهش تصدی گری دولت و افزایش نقش مردم و حضور مردم در اقتصاد تاکید دارد، یک نگاه عالی است و بر نقش مردم در اقتصاد تاکید می‌کند.وی گفت: افزایش خصوصی سازی برای رونق تولید در کشور است و باید مورد توجه قرار گیرد و در جا‌هایی که خصوصی سازی درست انجام شده نقش بسیار مثبتی در رونق اقتصاد داشته است، همواره باید مورد حمایت اعم از پرداخت تسهیلات، حمایت‌های حقوقی و همچنین حمایت‌های قضایی قرار گیرد و ما نیز همواره تاکید می‌کنیم به حمایت خود از بخش خصوصی ادامه خواهیم داد و دولت نیز باید به اقتصادی که به بخش خصوصی واگذار شده است توجه کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: چند موردی که اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است و تعداد آن زیاد هم نیست؛ در واقع رها شده است و این درست نیست. رئیسی افزود: البته یک سری اشکالات ساختاری در این باره وجود دارد که باید برطرف شود و آن اینکه آیا باید واگذاری به بخش خصوصی هم در عرصه و هم در عیان صورت گیرد یا خیر؟.

وی گفت: سیاست ما در قوه قضائیه جدا از سیاست کل کشور نیست و همان سیاست حمایت از خصوصی سازی و سرمایه گذاری است و همکاران ما در بخش‌های قضایی از آن حمایت می‌کنند و با قدرت کار دنبال می‌شود و مسلما توانمندی اقتصادی به قوی شدن کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.