کد خبر : 135892
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
-

نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که باعث سرطان کبد می‌شوند

نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که باعث سرطان کبد می‌شوند
به گفته محققان، این، اولین مطالعه ای است که ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی را گزارش می کند.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس؛ محققان بیمارستان بریگهام و زنان، در مطالعه جدید خود به بررسی ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و ایجاد بیماری مزمن کبد و سرطان کبد پرداخته اند. بیماری مزمن کبدی که می تواند به سرطان کبد بیانجامد، یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود.

به گفته محققان، این، اولین مطالعه ای است که ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی را گزارش می کند. نتایج تحقیقات پیشین همچنین نشان داده بود: مصرف زیاد این نوشیدنی ها با خطر بالاتر ابتلا به دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و پوسیدگی دندان مرتبط هستند.

بر اساس نتایج این مطالعه که بر روی تقریباً ۱۰۰ هزار زن یائسه انجام شد، احتمال ابتلا به سرطان کبد و مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبدی، در زنانی که روزانه یک یا چند نوشیدنی شیرین شده با شکر مصرف می کردند، به ترتیب ۸۵ درصد و ۶۸ درصد بیشتر از زنانی بود که کمتر از سه نوشیدنی شیرین در ماه مصرف می کردند.

نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که باعث سرطان کبد می‌شوند

دانشمندان اظهار داشتند: این یافته ‌ها، می توانند راه را برای توسعه و ایجاد یک استراتژی بهداشت عمومی به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های کبدی هموار کنند. یافته های تحقیقاتی در مجله JAMA منتشر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.