کد خبر : 119164
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
-

انواع مهر را بشناسید/ تفاوت مهر پزشکان و سایر مشاغل در چیست؟

انواع مهر را بشناسید/ تفاوت مهر پزشکان و سایر مشاغل در چیست؟
به طور کلی می‌ توان گفت رسالت اصلی مهر سازی، رسمیت بخشیدن به مدارک و اسنادی می باشد

به گزارش سورپرس، همان طور که گفته شد مهر سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بسیاری از شرکت ها پس از ثبت شرکت، باید به دنبال سفارش ساخت مهر با استفاده از لوگوی شرکت و همچنین سایر دیتا های مورد نظر خود مانند نام شرکت یا شماره تلفن باشند. ساخت مهر شامل مدل های مختلفی می باشد که در اینجا به برخی از این مدل ها اشاره می کنیم:

انواع مهر

مهر اتوماتیک

این مدل یکی از پر طرفدار ترین مهر ها به شمار می آید. زیرا به استامپ نیاز نداشته و برای جوهر مورد نیاز خود را از مخزن کارتریج استفاده می کند. مهر های اتوماتیک به دو صورت لیزری و ژلاتینی قابل سفارش هستند.

مهر جیبی

این مهر ها عموماً برای مصارف شخصی افراد استفاده می شود. ساخت مهر جیبی به دو صورت ساده و لیزری قابل سفارش است. از مزیت این مهر ها می توان به ابعاد بسیار کوچک و همچنین وزن سبک آن ها اشاره نمود.

مهر چند رنگ

امروزه ساخت مهر چند رنگ طرفداران مخصوص خود را پیدا کرده است. این مدل از مهر ها به صورت همزمان می توانند چندین رنگ مختلف را بر روی کاغذ پیاده کنند. استفاده از این مهر ها به دلیل زیبایی و جذابیت آن بسیار پر کاربرد شده است.

مهر برنجی

این مهر ها همان طور که از نام آن ها می‌ توان حدس زد. از آلیاژ برنج برای مهر سازی استفاده می شود و در نهایت طرح دلخواه مشتری به کمک دستگاه های مخصوص بر روی مهر حک می شود.

مهر برجسته

استفاده از مهر برجسته برای اسناد رسمی قابل استفاده است. ساخت مهر برجسته برای برخی اصناف مانند دفتر خانه، مدارس، برخی از ادارات و ارگان ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

اهمیت ساخت مهر برای پزشکی و پرستاری

یکی از پر کاربرد ترین مهر ها برای حرفه‌ پزشکی و پرستاری می باشد. استفاده مکرر از این مهرها در طول شبانه روز باعث شده تا برای ساخت مهر از مهر های ژلاتینی و غیر اتومات استفاده نشود. همان طور که می دانید تایید و ثبت برگه پزشکی و همچنین تایید گواهی پزشک به وسیله مهر وی انجام می شود.

در نظر داشته باشید که اندازه مهر پرستاری و پزشکی بر اساس متن و نام و نام خانوادگی پزشک و پرستار قابل تغییر بوده و از طرف سازمان نظام پزشکی استاندارد خاصی برای آن تعریف نشده است. در حالی که معمولاً پزشکان از مهر اتومات و مهر اتومات لیزری با سایز ۲۲ در ۵۸ میلی متر استفاده می کنند.

برای طراحی و ساخت مهر پزشکی عموماً در سطر اول نام پزشک، در سطر دوم تخصص پزشکی و در سطر سوم شماره نظام پزشکی حکاکی می شود. به یاد داشته باشید که برای سفارش مهر پزشکی باید کارت نظام پزشکی خود را همراه داشته باشید.

اکثر پزشکان علاقه دارند که برای طراحی مهر نام آن ها به صورت نستعلیق نوشته شود. استفاده از خط نستعلیق در سطر اول مهر باعث زیبایی دو چندان مهر می شود. ولی برای خطوط دوم و سوم توصیه نمی شود. زیرا اندازه مهر بیش از حد بزرگ می شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.