کد خبر : 91486
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
-

نقطه حادثه خیز تقاطع جلفا- مجتبایی رفع شد

نقطه حادثه خیز تقاطع جلفا- مجتبایی رفع شد
با اجرای اصلاح هندسی در تقاطع‌ جلفا با مجتبایی ساماندهی مورد نیاز انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک، روان سازی جریان‌های ترافیکی را یکی از مهمترین روش های موثر در بهبود کیفیت زندگی شهری برشمرد و گفت: اصلاح هندسی معابر با نگاه به ساماندهی ترافیک انجام می شود.

نخعی پور افزود: اصلاح هندسی تقاطع جلفا با مجتبایی به منظور افزایش ایمنی نقاط تصادف خیز با رویکرد کانالیزه کردن مسیرهای حرکتی، پیشگیری از حرکات و گردش‌های خلاف جهت صورت پذیرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ ابراز داشت: با توجه به اینکه طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای، زیست محیطـی و معضـلات روانـی و اجتماعی را در شهر کاهش می‌دهد، امروزه بیش از پیش نیاز به اجرای طرح های هندسی در سطح شهر دیده می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ساماندهی معابر شهری، تسهیل در تردد خودروها و رضایت شهروندان را در بر دارد و باعث کاهش ترافیک، آلودگی هوا و صرفه جویی در زمان می‌شود.

نخعی پور افزود: طراحی مناسب تقاطع‌ ها از لحاظ هندسی و بهینه بودن پارامترهای ترافیکی، عملکردی و کنترلی آنها، گام مهمی در ایمن سازی و کاهش تصادفات می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.