کد خبر : 136285
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
-

چمران: در خلازیر امکان تخریب ساختمان‌ها با بیل و کلنگ نبود

چمران: در خلازیر امکان تخریب ساختمان‌ها با بیل و کلنگ نبود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع تخریب سازه های ناایمن خلازیر اشاره کرد و گفت: در شرایط بحرانی که حضور قمه کشان در محدوده هست و پلیس زمان محدودی را برای حضور در محدوده دارد و 6 ساعت وقت می‌دهند؛ قطعا نمی‌شود در این مدت از شیوه تخریب با بیل و کلنگ استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شورا عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی گزارشی ارائه و موضوع باغات هم در دستور کار است.

وی در خصوص تشکیل جلسه برای ماجرای خلازیر، گفت: جلسه ای در این زمینه برگزار و از استاتید حوزه های تخصصی دعوت شد و  نتایج مطالعات بررسی توسط این افراد که با کمک تعدادی از کارشناسان انجام شده بود به صورت مکتوب و با امضای شکیب ارائه شد.

چمران به موضوع سازه های ناپایدار در شهر اشاره کرد و گفت:  این ساختمان‌ها در معرض خطر هستند. مافیای ساخت و ساز امسال و سال گذشته شروع به ساخت و ساز در این محدوده(خلازیر) کردند و برخی افراد نیز که درمانده مسکن هستند به ناچار خانه‌های نامناسب این محدوده را که به دلیل عدم رعایت ضوابط و نامناسب بودن ارزان تمام می‌شوند خریداری می‌کنند.

وی در خصوص اظهار نظر فرماندار تهران مبنی بر قطعی بودن بروز خطا در شیوه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز خلازیر که منجر به بروز حادثه ریزش ساختمان شد، گفت: در جلسه روز گذشته این موضوع نیز مورد بحث قرار گرفت و نظام مهندسی در این حوزه صحبت کرد.

چمران: در خلازیر امکان تخریب ساختمان‌ها با بیل و کلنگ نبود

چمران اضافه کرد: باید توجه داشت که این ساختمان‌ها ناپایدار بوده و شیوه معمول تخریب استفاده از بیل و کلنگ است که با این شرایط چیزی حدود یک ماه این تخریب زمان می‌برد به همان شکلی که در ساختمان علاء الدین برای تخریب طبقات بالایی یک سال زمان طول کشید چرا که باید با بیل و کلنگ این تخریب‌ها انجام می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در شرایط بحرانی که حضور قمه کشان در محدوده هست و پلیس زمان محدودی را برای حضور در محدوده دارد ۶  ساعت وقت می‌دهند که قطعا نمی‌شود در این مدت از شیوه تخریب با بیل و کلنگ استفاده کرد. نوع تخریبی که در آنجا از آن بهره گرفته شده شیوه‌ای است که در طرح تخریب برای این ساختمان دیده شده بود.

 

پایان پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.