کد خبر : 58878
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
-

نخستین خانه هلال رسانه کشور در یزد افتتاح شد

نخستین خانه هلال رسانه کشور در یزد افتتاح شد
اولین خانه هلال رسانه کشور در محل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد افتتاح شد.

به گزارش سورپرس، رئیس خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم با اشاره به نقش اجتناب ناپذیر رسانه در هدایت افکار عمومی، اظهار داشت: ظرفیت سازی و استفاده از توان اقشار مختلف در راستای بالا بردن توان عمومی جامعه، مهمترین هدف و رسالت خانه‌های هلال در کشور است.

حسن فراهانی خانه‌های هلال را برون سپاری برخی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر دانست و افزود: سازماندهی سرمایه‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف انسان دوستانه هلال احمر در اولویت شرح وظایف خانه‌های هلال قرار دارد.

رئیس خانه‌‍‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور خلق امید برای مدیریت مناسب شرایط بحرانی را از دیگر اهداف خانه‌های هلال عنوان کرد و گفت: فعالیت در حوزه جوانان، ارتقا توان امدادی و ارائه آموزش همگانی سه محور فعالیت‌های خانه‌های هلال ذیل جمعیت هلال احمر کشور است. مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور هم خانه‌های هلال را تشکیلاتی داوطلب محور دانست و گفت: تمام خدمات جمعیت هلال احمر با محدودیت مشخص در خانه‌های هلال تعریف شده است.

روح الله استاک آموزش همگانی برای افزایش تاب آوری جامعه را اصلی‌ترین وظیفه خانه‌های هلال عنوان کرد و افزود: کارکرد رسانه در بحث خانه‌های هلال و همچنین امدادرسانی به وقع موثر و حائز اهمیت است. وی در پایان با اشاره به ویژگی نظارتی رسانه، گفت: زمانی جامعه ما در برابر بحران‌های مختلف تاب آور خواهد شد که نقش رسانه به خوبی و کامل اجرایی شود.

گفتنی است؛ تاکنون ۴۱۰۰ خانه هلال در سطح کشور راه‌اندازی شده و قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری جمعاً پنج هزار خانه هلال در تمام استان‌های کشور افتتاح شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.